بلوکه شدن بخشی از پول قطعه سازان!

پرشین خودرو: بخش زیادی از قطعه سازان الحاقیه های اصلاح قیمت را دریافت کردند اما متاسفانه مبنای محاسبه قیمت های پایه مواد اولیه و ارز، واقعی نیست.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب از اصلاح بخش زیادی از قیمت قطعه سازان توسط خودروسازان خبر داد.

مازیار بیگلو، افزود: طی هفته های اخیر بخش زیادی از قطعه سازان الحاقیه های اصلاح قیمت را دریافت کردند اما متاسفانه مبنای محاسبه قیمت های پایه مواد اولیه و ارز واقعی نیست.

وی مهمترین اشتباه و مشکل فعلی محاسبه قیمت قطعه سازان را مبنای غیر واقعی قیمت پایه مواد اولیه و ارز از سوی خودروسازان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خودروساز قیمت های پایه مواد اولیه و ارز قطعه سازان را با قیمت هایی محاسبه می کند که واقعی نیستند و باید این ارقام اصلاح شود به عنوان مثال قیمت پایه ارز برای قطعه سازان 8500 در نظر گرفته شده در حالی که قیمت واقعی که محقق شده 12 هزار و 600 تا 13 هزار تومان بوده است.

 

خواست مهم قطعه سازان از خودروسازان در خصوص اصلاح مابه التفاوت قیمت پایه ارزی و ریالی

بیگلو به درخواست قطعه سازان از خودروسازان اشاره کرد و افزود: درخواست ما از خودروسازان این است که این رقم ما به التفاوت را برای قطعه سازان اصلاح کنند.

 



دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه با توجه به موضوع عدم اجرای مصوبه فروش خودرو در حاشیه بازار گفت: قطعه سازان در این روند قیمت گذاری خودرو به طور مستقیم دخیل نیستند و در این شرایط وظیفه انجمن تنها حل مشکلات قطعه سازان است.

بیگلو اضافه کرد: در حال حاضر مشکل قطعه سازان این است که بر اساس مدارک مثبته ای که دارند باید هزینه ای که در قطعه سازی وارد می شود را از خودروساز به عنوان مشتری دریافت کند بنابراین اینکه در خصوص اجرای مصوبه فروش در حاشیه بازار خودروساز در این جریان چه مذاکراتی را با وزارت صنعت و نهادهای نظارتی دارند قطعه سازان در آن دخیل نیستند.

وی تاکید کرد: البته چنانچه خودروساز در اصلاح قیمت فروش خودرو نیاز به کمک قطعه ساز داشته باشد به طور قطع قطعه سازان همچون دوره قبل در کنار خودروسازان بوده و حمایت خواهند کرد.


قطعه سازان به روزهای سخت کمبود نقدینگی نزدیک می شوند

وی همچنین با اشاره به اینکه قطعه سازان به روزهای سخت کمبود نقدینگی نزدیک می شوند، خاطر نشان کرد: متاسفانه در نیمه دوم سال گذشته در پی افزایش مشکل نقدینگی قطعه سازان از تمام موجودی انبارها استفاده کردند و مواد اولیه به شدت کاهش یافت اما با دریافت تسهیلات 4 هزار میلیاردی در اسفند ماه سال گذشته، قطعه سازان اقدام به خرید مواد اولیه کردند.


1.5 میلیارد دلار ارز برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در ادامه با توجه به موضوع پرداخت الباقی تسهیلات به صورت ریالی خودروسازان به جریان تامین نیاز ارزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال جاری به طور میانگین رقمی در حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز نیاز دارند.

بیگلو در خصوص خواست ارزی قطعه سازان و واردات بدون انتقال ارز خاطر نشان کرد: تاکنون اتفاقی در این ارتباط رخ نداده است چرا که استدلال دولت برای عدم اجرای این خواست جلوگیری از افزایش نرخ ارز است چیزی که در این مدت خلاف آن صورت گرفته و قیمت ارز علی رغم خواست دولت افزایش داشته است.

وی در پایان با توجه به قطع ارتباط کونلون بانک چین با قطعه سازان، از بلوکه شدن بخشی از پول قطعه سازان به دنبال قطع همکاری با این بانک خبر داد و گفت: با قطع همکاری کونلون بانک چین، بخشی از پول های قطعه سازان در این بانک بلوکه شده است و هنوز قطعه سازان در خصوص ال سی هایی که از قبل باز مانده و موضوع مابه التفاوت هایی هنوز پرداخت نشده درگیر هستند.

کد خبر 113473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha