کد خبر 114017
۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
اولین الکتریکی اشکودا معرفی شد +عکس

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی اشکودا با معرفی خودروی Citigoᵉ iV، به جمع تولیدکنندگان وسایل نقلیه تمام الکتریکی پیوست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بعد از دو خودروی "فولکس واگن e-up" و همچنین "سئات e-Mii"، در نهایت شرکت خودروسازی اشکودا نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های بزرگ فولکس واگن به جمع تولید کنندگان وسایل نقلیه تمام الکتریکی پیوست و همانطور که از طراحی و همچنین فرم بدنه خودرو پیداست، محصول جدید و تمام الکتریکی اشکودا براساس خودروی شهری تمام الکتریکی فولکس واگن e-up توسعه پیدا کرده است و تنها با ایجاد تغییراتی اندک همچون جلوپنجره اتومبیل، امضای اشکودا پای آن خورده است.

 

اشکودا


در بخش فنی اشکودا Citigoᵉ iV ، یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 82 اسب بخاری قرار گرفته است که در کنار آن می تواند خروجی گشتاور فوری بسیار خوب 210 نیوتن متری تولید کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهد. گفتنی است که با یکبار شارژ کامل باتری های اتومبیل، می توان تا حداکثر محدوده 265 کیلومتری رانندگی کرد.

 

اشکودا


متناسب با دیگر خودروهای شهری، محصول تمام الکتریکی اشکودا با طول کلی 3597 میلی متری و عرض 1645 میلی متری ساخته شده است که به دلیل استفاده از سیستم محرک تمام الکتریکی و مجموعه باتری های تامین کننده انرژی مورد نیاز اتومبیل برای حرکت که معمولا وزن بالایی دارند، حداقل وزن خشک این خودرو به مرز 1 تن رسیده است.

 

اشکودا

اشکودا

سیستم محرک اشکودا Citigoᵉ iV ثابت می کند که برای کاربردهای شهری ساخته شده است، زیرا این خودرو شتاب صفر تا صد حدودا 12.5 ثانیه داشته و در حداکثر کارایی خود می تواند به سرعت 130 کیلومتر برساعت برسد. انرژی مورد نیاز اتومبیل هم از مجموعه باتری های 36.8 کیلووات ساعت تامین خواهد شد که در کف اتومبیل تعبیه شده و با یکبار شارژ کامل باتری های خود می تواند محدوده حرکت حدودا 265 کیلومتری داشته باشد.

برای شارژ مجدد باتری های اتومبیل هم می توان با استفاده از شارژرهای سریع 40 کیلووات DC در عرض 1 ساعت میزان شارژ باتری های اتومبیل را به 80 درصد رساند، اما این زمان با استفاده از شارژرهای 7.2 کیلووات به 4 ساعت و 8 دقیقه برای شارژ 80 درصدی باتری های اتومبیل خواهد رسید و بدتر از آن، شارژرهای خانگی 3.3 کیلووات خواهد بود زمان 12 ساعت و 37 دقیقه برای شارژ کامل خود طلب می کند.


برای عرضه این محصول تمام الکتریکی به مشتریان، شرکت خودروسازی اشکودا نیمه دوم سال جاری میلادی را تعیین کرده است.

کد خبر 114017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha