خودروسازان ایرانی باید به قطعه‌سازان جهانی وصل شود

پرشین خودرو: وزیر صمت گفت: امسال راهبرد و برنامه محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، رونق تولید بوده و در همین راستا برنامه‌های اجرایی برای آن تدوین شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، رضا رحمانی ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در محل شرکت ترانسفو، با بیان اینکه امسال راهبرد و برنامه محوری وزات صمت، رونق تولید است، افزود: در همین راستا برنامه‌های اجرایی برای آن تدوین شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه ساخت داخل، یکی از مهم‌ترین برنامه های وزارت صمت این است که بتوانیم اقلامی که از کشور خارج می‌شود را ساخت داخل کنیم، سال گذشته ۳۱ درصد از کالاهای مصرفی وارداتی در کشور کم شد.

رحمانی تاکید کرد: تعداد ۲۰۰۰ واحد تولیدی که راکد بوده و مشکل بازاریابی داشتند اما به دلایل مختلف تعطیل بودند، امسال وارد چرخه تولید خواهند شد.

 



وی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت های واحدهای تولیدی ما خالی است، ابراز کرد: اگر این مشکلات رفع شود، تولید ملی افزایش و اشتغال بیشتر خواهد شد و تعداد شیفت‌ واحدهای تولیدی نیز زیاد می‌شود و این به معنای تثبیت اشتغال است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در زمان جنگ اقتصادی توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اشتغال بسیار مهم است.

رحمانی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی کار این وزارتخانه، حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: اگر بخواهیم صنعت کشورمان رشد کرده و با دنیا رقابت کند، باید از مسیر دانش وارد شد.

وی افزود: بالای ۱۰ محور اساسی برای خودروسازی و قطعه‌سازی تدوین شده و شاه‌بیت آن، این است که خودرو ساز ما به قطعه‌ساز جهانی وصل شود.

رحمانی ادامه داد: ما توان لازم برای تولید خودرو را داریم و باید به دنبال محصولات جدید برویم و محصولات قدیمی از خط تولید خارج شود.

وی یادآور شد: علی‌رغم اینکه توانمندی خوبی داریم، مشکلات هم داریم و باید توانایی‌ها را افزایش داده و مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 117688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha