مدیر جوان ایران خودرو تحریم ها را بی اثر کرد

پرشین خودرو: اگر چه نیمه نخست امسال روزهای سختی را برای ایران خودرو رقم زد اما اقدامات اصلاحی مدیر عامل جوان و پر تلاش ایران خودرو و اتحاد و همدلی زنجیره تامین، امروز بزرگترین خودروساز کشور را با غلبه بر شرایط تحریمی و احیا خطوط تولید، به شرایط مطلوبی در تولید رسانده به طوری که با مدیریت موثر مقیمی ظرف کمتر از 5 ماه یکی از مهمترین اتفاقات در روند تولید ایران خودرو رقم خورد و این شرکت رکورد تولید روزانه بیش از 2500 دستگاه را در روزهای پایانی دی ماه 98 شکست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، «فرشاد مقیمی » از جوان ترین مدیران عامل تاریخ صنعت خودرو و به تعبیری نهمین مدیرعامل ایران خودرو پس از انقلاب است که چند ماهی است راهی کیلومتر 14 جاده مخصوص شده است.

این مدیر جوان و خوش فکر اوایل شهریور 98 بود که پا به ایران خودرو گذاشت و به نوعی در سخت ترین روزهای تحریمی کارش را آغاز نمود اما تدبیر و تلاش‌های بی وقفه این مدیر جوان تحریم ها را بی اثر کرد و با افزایش تولیدات رکورد تولید روزانه و ماهانه این شرکت در دی ماه امسال شکسته شد.

مدیری فعال که دلسوزانه و با بهره ‌گیری از تخصص، توانست در مسیر خودکفایی قطعات، داخلی‌سازی محصول، رونق تولید و بروز رسانی تعهدات مشتریان، گام‌های محکمی را در کم تر از 6 ماه حضورش در ایران خودرو بردارد.

تفکر نو و مدلی از مدیریت نوین در ایران خودرو وهمدلی زنجیره تامین و همت تمامی کارگران خطوط تولید ایران خودرو موجب شد این شرکت در دی ماه امسال موفق به تولید بیش از 50 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت شود که نسبت به دی ماه سال 97 بیش از دوبرابر افزایش تولید را نشان می دهد.

اقدامات اصلاحی مدیر جوان مهمترین اتفاقات در تولید ایران خودرو را رقم زد

مقیمی که پیش از این به عنوان یکی از جوان ترین معاونین وزیر در یک سال و اندی در پست معاونت تولید و امور صنایع حضور داشت و توانسته بود کلیدی ترین معاونت وزارت صمت را در فضای تحریم به شکل مناسبی مدیریت کند با تفکری نوگرا و انرژی دوچندان وارد عرصه مدیریت ایران خودرو شد و اتمسفری جدید را در مسیر تولید این شرکت ایجاد کرد که بخشی از ثمره و دستاوردهای آن رونق در خطوط تولید شرکت‌های قطعه ساز و بازگشت به کار چندین هزار نیروی کار تعلیق شده در صنعت قطعه‌سازی در ماه‌های اخیر است.

این اقدامات و تلاش ها در حالی در ایران خودرو رقم می خورد که در بیش از یک سال گذشته بسیاری از وقایع از جمله خروج شرکای خارجی، کمبود مواد اولیه مورد نیاز، کاهش شدید واردات قطعه، کاهش چشمگیر تولید قطعات در داخل و به دنبال آن کاهش نقدینگی قطعه سازان و خودروسازان و انباشت محصولات ناقص در پارکینگ خودروسازان و تاخیر در انجام تعهدات مشتریان دست به دست هم داده تا بیش از گذشته انگشت اتهام را به سوی این صنعت نشانه رود.

اما با گذشت بیش از 5 ماه از حضور مدیر جوان و فعال گروه صنعتی ایران خودرو در نتیجه برنامه های تولیدی و تعامل مثبت با قطعه سازان و بازدیدهای سرزده و و پیگیری و تلاش در زمینه تعامل صحیح با زنجیره تامین، کارگران و مصرف کنندگان ایران خودرو را به جایگاه شایسته خود نزدیک تر می شوند.

 

مقیمی



مقیمی که در بهار امسال به عنوان معاون وزیر صمت بارها بر تحقق افزایش در مجموعه ایران خودرو پافشاری می‌کرد حالا سنگ محک توانمندی وی از قضا تحقق همین شعار است و با هدف گذاری تولید مكانیكی 380 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال در این مجموعه صنعتی تحقق آن به عملیات نزدیک تر می شود.

از دیگر اقداماتی که در این مدت در دستور کار مدیر عامل ایران خودرو قرار داشته یکپارچه سازی فرایند تأمین، تدوین نقشه راه در مدیریت شبکه تامین، تعامل موثر و شفاف با شبکه تامین، توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد، قطعات و مجموعه تولیدی، توسعه ساخت داخل قطعات مصرفی محصول جدید در کلاسC، همکاری با وزارت دفاع برای ساخت داخل قطعات، و همکاری با شرکت دانش بنیان و مراکز دانشگاهی است.

بدون شک اجرا و به ثمر نشستن داخلی سازی را می توان سکویی برای رکورد تولید در ایران خودرو دانست چنانچه این گروه صنعتی در آذرماه امسال نیز موفق به ثبت رکورد تولید ماهانه 51 هزار و 250 دستگاه خودرو گردید.

تشکیل ستاد ساخت داخل جهت بررسی و پیگیری برنامه ها و اقدامات خود کفایی و همچنین رفع موانع، مشارکت در برگزاری میزهای خودکفایی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و برنامه ریزی جهت تشکیل نمایشگاه های دائمی از توانمندی ها و نیازمندیهای صنعت خودرو در همین خصوص از اقداماتی است که در 5 ماه اخیر در دستور کار این مجموعه بزرگ خودروسازی بوده است

به طوری که تاکنون در چارچوب 3 میز تخصصی ساخت داخل در صنعت خودرو در قالب 45 پروژه برای ساخت 95 قطعه با 39 سازنده قراردادهای منعقد شده که امکان کاهش ارزبری بالغ خبر 127 میلیون یورو را در ایران خودرو فراهم آورده است.

با وجود اقدامات ثمر بخش مدیر جوان و پرتلاش ایران خودرو در این مدت کوتاه، باید منتظرماند و مقیمی در هفته های پایانی سال 98، با افزایش تولید و عرضه چه شرایطی را برای بازار خودرو که این روزها به رغم جریان تولید ، حال و روز چندان مناسبی ندارد رقم خواهد زد و برنامه های مدیر عامل جوان چه ثمراتی را برای این صنعت به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 119954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha