طراحی هایپرتراک منحصربه فرد با الهام از محصولات بوگاتی!

پرشین خودرو: برند فرانسوی بوگاتی همیشه تداعی گر سرعت های بسیار بالا بوده است، حال تصور کنید این خودروساز فرانسوی بخواهد یک کامیون پرسرعت طراحی کند!.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آوردن نام شرکت خودروسازی "بوگاتی"، همه را به یاد هایپرکارهای منحصربه فرد با خروجی های قدرت چهار رقمی و همچنین سرعت های بسیار بالای خود می اندازد و همیشه در عمل ثابت کرده است که می توان به چنین اهدافی رسید و در آخرین رکوردشکنی خود با خودروی "بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+"، موفق به ثبت رکورد سرعت 490.4 کیلومتر برساعتی شده است، هرچند این سرعت با نسخه های استاندراد عرضه شده به مشتریان امکان پذیر نخواهد بود.

 



حال تصور کنید که شرکت خودروسازی بوگاتی به عنوان یکی از بزرگ ترین و معروف ترین تولید کنندگان خودروهای پرسرعت هایپرکار، بجای خودروهای پرسرعت 2 سرنشین هایپرکار، به فکر طراحی و ساخت یک کامیون اصطلاحا هایپرتراک پرسرعت هم باشد، نتیجه آن چیزی می شود که در هنرنمایی اخیر Prathyush Devadas، یکی از طراحان خلاق شرکت خودروسازی "دانگ فنگ موتور" کشور چین شاهد هستیم و از نگاه خود، یک کامیون هایپرتراک بوگاتی طراحی کرده است.

 



طبیعی است که انتظار توسعه و راه اندازی چنین کامیونی را از شرکت خودروسازی بوگاتی نداشته باشیم و طراح مذکور برای نشان دادن خلاقیت و توانایی های خود در تجسم وسایل نقلیه مختلف، یک کامیون پرسرعت براساس محصولات شرکت خودروسازی بوگاتی طراحی کرده است. از نمای جانبی، شاهد یک حرف C درست همانند خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون هستیم و به نظر می رسد که کابین راننده در این طرح مفهومی به صورت معلق طراحی شده باشد. این کامیون درست همانند یک اتوبوس به صورت یکپارچه طراحی شده است و بدنه باریک و عرض بسیار کم آن می تواند از نکات برجسته این طرح مفهومی برای نشان دادن اهمیت آیرودینامیک در یک کامیون پرسرعت آینده نگر باشد که تصاویر و جزییات منحصربه فرد آن را می توانید در گالری شاهد باشید.

 



ایده کامیون بوگاتی ممکن است که فعلا دور از ذهن باشد و طبیعی است که برنامه ای برای توسعه و یا تولید آن وجود نداشته باشد، زیرا در حال حاضر شرکت خودروسازی بوگاتی مشغول ساخت مشتقات خودروی بوگاتی شیرون است و همچنین به نظر می رسد که تکنولوژی ساخت و یا توجیه ساخت چنین کامیونی اصلا وجود نداشته باشد، هرچند خرید این کامیون بیشتر از اینکه جنبه کاربردی داشته باشد، درست همانند محصولات بوگاتی می تواند یک جنبه تشریفاتی و انتخابی منحصربه فرد برای کلکسیونرهای معروف جهان باشد.

 

خبرنگار: سجاد حیدری

کد خبر 121140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha