کد خبر 123363
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
شایعه تغییر مدیر عامل فولكس به حقیقت پیوست

رالف برانستاتر مدیر عامل جدید برند فولكس از گروه خودروسازی فولكس واگن شد و هربرت دییس رئیس هئیت مدیره گروه فولكس واگن باقی ماند فقط صندلی مدیر عامل را واگذار كرد.

به گزارش پرشین خودرو، حالا رالف برانستاتر سكان برند فولكس را به دست گرفته است، قبل از سمت مدیر عاملی، بالاترین پست در حوزه عملیات را برعهده داشت. هربرت دییس كه هم مدیر عامل برند فولكس و رئیس هیئت مدیره گروه بود فقط سمت دومی را حفظ كرد و اولی را از دست داد. این تغییر از اول ژوئیه (11 تیر ماه) به طور رسمی اجرا می شود. اعضای هیئت مدیره می گویند كه بهتر است هربرت دییس انرژی خود را روی اداره كسب و كار در فولكس واگن متمركز كند و بین دو سمت دوپاره نشود.


در حقیقت شایعه ها درست بوده كه تغییرات مهم مدیریتی در حال وقوع است اما تصمیم ها جور دیگری از آب درآمد. حدس و گمان ها این بود كه اولیور بلوم مدیر عامل پورشه، سكان برند فولكس را برعهده می گیرد و برنارد مایر از اشكودا به پورشه می آید. اما این گونه نشد.

دییس در باره مدیر عامل جدید گفته است: رالف یكی از باتجربه ترین مدیران گروه فولكس است. در طول دو سال گذشته، به عنوان COO «قائم مقام علمیات گروه» نقش مهمی در دگردیسی برند داشته است. «بنابراین، من بسیار خوشنود هستم كه رالف به عنوان مدیر عامل در توسعه و شكل گیری برند نقش ایفا می كند مخصوصاً با توجه به تصمیم های راهبردی دور از دسترسی كه در چند سال گذشته پیگیری می شد.»

 

مدیر عامل جدید برند فولكس



برانستراتر از سال 1993 با فولكس است. در سال 1998 حوزه تدارك فلزات برای قطعات و مجموعه های شاسی و قوای محركه را برعهده گرفت بعد در سال 2005 مدیر ارشد تداركات برند سئات شد. از سال 2018 پست قائم مقامی مدیر عامل در عملیات گروه را برعهده گرفت.

این تغییرات مهم مدیریتی زمانی در حال اجرا است كه گروه فولكس با معضلات عدیده ای در اروپا رو به رو است. مهمترین آن توقف تحویل خودروهای گلف جدید است چون مشكل نرم افزاری دارد و نمی تواند قانون اجباری تماس اضطراری را به اجرا بگذارد. این معضل برای 15 هزار خودرو است. شایعاتی وجود دارد كه نرم افزار خودروی الكتریكی فولكس به نام ID3 هم دچار مشكلاتی است كه باید رفع شوند. هنوز ماهیت دقیق این معضلات روشن نیست، در ظاهر، اجزای این سیستم ارتباط صحیحی با یكدیگر برقرار نمی كنند. در حال حاضر 10 هزار تكنسین در حال تلاش برای رفع این مشكل هستند.

منبع: سایپا

کد خبر 123363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha