استفاده از زنجیر چرخ در مناطق برف گیر الزامی است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اعلام کرد: طبق قانون استفاده از زنجیر چرخ در مناطق کوهستانی و برف گیر از ۱۵ آذرماه الزامی شده و عوامل پلیس راهور در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

به گزارش پرشین خودرو، عادل مصدقی روز چهارشنبه در این باره گفت: طبق قانون 189 راهنمایی و رانندگی از 15 آذرمان تردد انواع خودروهای سبک و سنگین در مناطق کوهستانی و صعب العبور بدون زنجیر چرخ تخلف محسوب شده و عوامل پلیس راهور در این زمینه برخورد قانونی خواهند داشت.

وی با اشاره به بارش های برف اخیر در مناطق کوهستانی استان تهران تاکید کرد: در این بارش ها بیشتر خودروهای عبوری متاسفانه زنجیر چرخ به همراه نداشتند و با توجه به تلاش های شبانه روزی عوامل راهداری برخی از خودروها در این مناطق دچار مشکل شده بودند.

معاون راهداری استان تهران ادامه داد: در مدت کمتر از یک هفته بیش از 600 تن شن و نمک در جاده ها به منظور جلوگیری از لغزندگی در جاده ها مصرف شد و اگر مردم در تجهیز خودروها به زنجیر چرخ همکاری کنند این حجم واقعا اصلا ضرورت ندارد.

وی با بیان اینکه با تلاش عوامل راهداری هیچ مسیر روستایی و شهری استان تهران بدلیل بارش انسداد پیاده نکرد افزود: عوامل راهداری از مدت ها قبل با امکانات کامل در آماده باش کامل هستند و در همین برف اخیر در مناطق صعب العبور بصورت شبانه روزی عملیات برف روبی و شن و نمک پاشی انجام دادند.

به گفته مصدقی، همانطور که عوامل راهداری برای آرامش و آسایش در کنار مردم شبانه روزی پای کار هستند مردم نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند و حداقل کار این است که در فصل سرما خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

 

زنجیر چرخ



وی درباره آخرین وضعیت جوی در مسیرهای استان تهران نیز گفت: هم اکنون بیشتر مناطق کوهستانی و شمالی استان سفید پوش است و طبق پیش بینی هواشناسی تا روز جمعه بارش برف و باران در سطح استان به ویژه در مناطق کوهستانی داریم و از مردم می خواهیم با رعایت سرعت مطمئنه و با داشتن امکانات کامل در مسیرها به ویژه مسیرهای کوهستانی استان تردد کنند.

مصدقی همچنین از مردم خواست جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در کلیه مسیرهای کشور به سامانه 141 تماس حاصل کنند.

به تفکیک آزاد راه ها، بزرگراه ها، راههای اصلی و فرعی و همچنین روستایی وسعت راه های استان تهران 2 هزار و 936 کیلومتر است.

از این میزان 198 کیلومتر آزاد راه، 455 کیلومتر بزرگراه، 195 کیلومتر راه اصلی، 119 کیلومتر راه فرعی، یک هزار و 925 کیلومتر راه روستایی و همچنین 44 کیلومتر راه درون شهری در استان تهران وجود دارد.

کد خبر 128812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha