آزادسازی قیمت اولین و آخرین خواسته شبکه تامین از دولت فعلی / فرصت طلایی دولت دوازدهم برای آزادسازی قیمت خودرو

رئیس انجمن همگن قطعه سازی کشور روزهای پایانی دولت فعلی را بهترین زمان برای تصمیم گیری در خصوص قیمت خودرو می داند و معتقد است اولین و آخرین خواسته قطعه سازان از دولت دوازهم آزادسازی قیمت خودرو است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر چه اصرار بر حذف سیاست غلط قیمت‌گذاری دستوری به نوعی در این سالها به پاشنه آشیل شرکت‌های خودروساز تبدیل شده است اما از آنجا که زمان زیادی از عمر دولت مستقر باقی نمانده است تلاش و خواست فعالان و مدیران خودروساز و انجمن های قطعه سازی برای اصلاح شیوه قیمت گذاری و جلوگیری از تولید زیان ده وارد فاز جدیدی شده است.

نمونه بارز این حرکت و اصرار بر حل مشکل قیمت گذاری در آخرین روزهای پایانی دولت دوازدهم را می توان در نامه رسمی خودروسازان به رئیس کمیسیون صنایع و برگزاری جلسات متعدد آنها با اعضای کمیسیون صنایع و سازمان گسترش (ایدرو ) و تلاش بر تغییر روند قیمت گذاری محصولات دانست.

تولید با ضرر در چند سال گذشته سبب شده تا علاوه بر زیان انباشته، میزان مطالبات قطعه سازان نیز روز به روز افزایش یابد.

بر این اساس کارشناسان و فعالان این صنعت حل چالش قیمت و پیدا کردن جایگزین برای سیاست غلط قیمت‌گذاری دستوری را آخرین خواسته مورد انتظار از دولت دوازدهم عنوان می کنند راهکاری که بی‌تردید به تنظیم بازار خودرو کمک می کند.

در همین زمینه محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با تاکید فرایند قیمت گذاری بر حجم بالای زیان انباشته خودروسازان و رشد بدهی بیش از 50 هزار میلیاردی خودروسازان به زنجیره تامین گفت: اولین و اخرین خواسته قطعه سازان از دولت دوازهم آزادسازی قیمت خودرو است چرا که عدم شجاعت مسئولان در تصمیم گیری و اصرار بر قیمت گذاری تاکنون بیش از 80 هزار میلیارد تومان زیان انباشته به صنعت خودرو تحمیل کرده جریانی که تاکنون حجم مطالبات شبکه تامین را نیز به بالای 50 هزار میلیارد تومان رسانده است.

 

نجفی منش



وی معتقد است با توجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان دولت دوازدهم باقی نمانده است بهترین زمان برای تصمیم گیری در خصوص قیمت خودرو است چرا که مانع از هجمه های ناشی از این تصمیم به دولت فعلی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حالی که تمام مسئولان پذیرفتند که مشکل اصلی این صنعت خروج دولت از قیمت گذاری دستوری است اما متاسفانه تاکنون دولتمردان این جرات و جسارت را پیدا نکردند که در این خصوص اعلام نظر قطعی کنند.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان خاطر نشان کرد: با وجود حجم بالای زیان خودروسازان چنانچه در روزهای پایانی دولت فعلی در خصوص قیمت خودرو تصمیم گیری نشود و این مساله به دولت جدید واگذار شود پیش بینی می شود تا تشکیل جلسات و بررسی ها در دولت سیزدهم این صنعت نابود شود.

نجفی منش تصریح کرد: متاسفانه مسئولان با عدم جسارت در تصمیم گیری، آرزوی دشمنان این کشور را با بر زمین زدن این صنعت مهم به واقعیت نزدیک می کنند.

وی در پایان با توجه به برخی فرافکنی ها در خصوص انحصار و عدم شفافیت در صنعت خودرو وقطعه سازی گفت: طرح چنین مواردی جز فرافکنی چیز دیگری نیست در حالی که در گام اول دولت باید اجازه دهد که قیمت خودرو آزاد شود، بدون شک با آزادسازی قیمت به تدریج تمام نگرانی ها و دغدغه هایی که گاها مطرح می شود، حل خواهد شد.

کد خبر 132470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha