آئودی از یک خودران برقی آینده گرا رونمایی کرد +عکس

شرکت آئودی از یک خودروی خودران برقی آینده گرا رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، خودرو اسکای اسفیر آئودی با فشردن یک دکمه شکل عوض می کند. این خودرو فعلاً در حد طراحی است و نمونه اولیه یا پروتوتایپ آن به نمایش در آمده است.

طول خودروی مفهومی «اسکای اسفیر» در حالت خودران 25 سانتیمتر افزایش می یابد تا سرنشینان راحت تر بنشینند. در حال حاضر آئودی قصد ندارد این خودرو را به تولید انبوه برساند و بیشتر جنبه تحقیقاتی و نوآوری دارد و در مدل های بعدی آن امکانات بیشتری اضافه می شوند.


«اسکای اسفیر» یکی از سه طرح خودران جدید آئودی است دو نمونه اولیه دیگر به نام های گراند اسفیر و اِربِن اسفیر هستند. در این طرح، خودروی سقف تاشو(کانورتیبل) دو در طراحی شده است. در طرح اسپورت آن طول خودرو 4.94 متر در نظر گرفته شده است. با فشردن یک دکمه، این خودرو به حالت «گرند تورینگ» در می آید که حالت خودران این خودرو است و طول آن به 5.19‌ متر می رسد تا جای پای سرنشینان افزایش یابد و به راحتی بتوانند فیلم تماشا کنند.

 

آئودی خودران


با هر بار شارژ باتری این خودرو،‌ امکان پیمایش 500 کیلومتر فراهم می شود. بسیاری از خودروهای مفهومی رنگ خط تولید را نمی بینند چه رسد به آن که وارد خیابان ها و جاده ها شوند. آئودی هم در پاسخ ایمیلی به این پرسش که چه زمانی قرار است این خودرو دست مشتری را بگیرد گفته است که فعلاً چنین قصدی ندارد و قرار است در طراحی مدل های بعدی، امکانات جدید روی آن به امتحان گذاشته شود.
 

خودروسازی آئودی یکی از اعضای گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است و در حال حاضر خانه اصلی طراحی های این گروه به حساب می آید. ظرف چند ماه آینده، علاوه بر اسکای اسفیر،‌ دو نمونه اولیه دیگر به نام های «گراند اسفیر» و «اربن اسفیر» هم رونمایی می شوند.

 

آئودی خودران


این خودروهای مفهومی که به سرعت و با عجله رونمایی می شوند، بخشی از راهبرد جدید گروه خودروسازی فولکس واگن است که می خواهد در دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی، دست پیش را داشته باشد و به عنوان پیشگام یا پیشاهنگ شناخته شود.

کد خبر 133535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha