کد خبر 135980
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
هوشمندسازی مهمترین برنامه مدیریت شهری

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران از هوشمندسازی به عنوان مهمترین برنامه مدیریت شهری جدید یاد کرد و گفت: هوشمندسازی در سه سطح شهرداری، شهر و شهروندان دنبال خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، فروزنده معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در مراسم اعطای نخستین پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان های تهران گفت: مدیریت شهری جدید کاملا باور دارد که مهمترین برنامه ای که باید دنبال شود هوشمندسازی شهر تهران است.

وی افزود: این هوشمندسازی باید در سه سطح یعنی هوشمندسازی شهرداری با اصلاح فرایندها و در گام بعد اعمال هوشمندسازی محقق شود. در سطوح دیگر باید هوشمندسازی شهر و هوشمندسازی شهروندان نیز محقق شود.

وی ادامه داد: کلان شهرها و از جمله تهران بدون هوشمندسازی قابل اداره کردن نیستند. حل مشکلات کشور نیز بدون تحقق مشارکت مردم امکان پذیر نیست. باید به مردم اعتماد کنیم و از سوی دیگر ریشه های فرهنگی و اعتقادی این موضوع در جامعه ما وجود دارد. قطعا هوشمندسازی در کنار مشارکت مردم تحقق گامی بزرگ را در شهر به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: اگر موضوع هوش و هوشمندسازی را مرور کنیم شهرداری تهران مسئول هوش خواهد بود و مسئولیت هوشمندی نیز باید توسط بخش خصوصی اجرایی شود. اگر در طرح توسعه و هوشمندکردن شهر نتوانیم بخش خصوصی را پای کار بیاوریم حتما اقدامات ما ناقص خواهد ماند. از هوشمندسازی می توان در حوزه های پسماند و حتی کارهای اداری آتش نشانی نیز بهره گرفت. اگر جایگاه بخش خصوصی را نتوانیم تعریف کنیم در آینده تمام درآمدهای کشور صرف هزینه های جاری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برخی امورات ما که بر هوشمندسازی شهر مقدم است هنوز اجرا نشده، افزود: قسمت عمده ساکنین این شهر در موضوع پایان کار و اخذ پروانه با مشکلاتی مواجه هستند و یکی از قسمت هایی که بیشترین نارضایتی را به همراه دارد حوزه شهرسازی است. قطعا این موضوع از بلیت متروی شهروندان اولویت بیشتری دارد تا رضایتمندی مردم در این حوزه جلب شود. لذا باید هوشمندسازی در حوزه شهرسازی هر چه زودتر اجرایی شود.

کد خبر 135980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha