مافیای خودرو را معرفی کنید

در این روزها و به خصوص پس از فرمایشات رهبری در خصوص مشکلات صنعت خودرو، کلید واژه مافیای خودرو از سوی نمایندگان مجلس بسیار شنیده می‌شود در حالی که هیچ اسمی از افراد حقیقی به زبان نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرشید آصفی نوشت: استفاده پرتکرار از کلمه مافیای خودرو از سوی برخی نمایندگان مردم در خانه ملت و دیگر مسئولان و ... بدون اشاره به نام اشخاص نه تنها کمکی به صنعت خودرو نمی‌کند بلکه می‌تواند مصداق تشویش اذهان عمومی نیز باشد.

"مافیای خودرو مسئول وضع موجود صنعت خودرو است"، "مسئول بی‌کیفیتی خودروهای داخلی مافیای خودرو است" و "نفوذ مافیای خودرو در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام" و ...، تنها برخی از سرتیتر ماه‌های اخیر با کلید واژه مافیای خودرو است که از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شده است.

از رد صلاحیت یک نماینده در انتخابات مجلس تا مافیا را مسئول ممنوعیت واردات خودرو یا عدم ممنوعیت واردات خودرو دانستن بخشی دیگر از مسائلی است که در فضای رسانه ای به این مافیا منتسب شده است.

اخبار مربوط به مافیای خودرو تا جایی رسید که یک نماینده تهران در مجلس با انتشار یک تصویر در استوری خود سئوال مهمی را مطرح کرد، ایزدخواه در استوری صفحه اینستاگرامی خود تصویری از دو شخص را بدون اشاره به نام و نشان آنان منتشر و سوال کرد که این دو نفر به عنوان نماینده خودروسازان در مجلس چه کاری انجام می‌دهند!؟


یقینا شاخص ترین خبر در خصوص مافیای خودرو، همین استوری اینستاگرامی نماینده مجلس بود که حداقل به تصویر اشخاص حقیقی اشاره می‌کرد چرا که سایر نمایندگان محترم تنها به مطرح کردن جملات ایهام دار با کلیدواژه مافیای خودرو بسنده می‌کنند.

دیدن این حجم از اخبار مرتبط با مافیا در یکی از مهمترین صنایع ایران از سوی برخی نمایندگان مجلس بسیار نگران کننده است اما آنچه این نگرانی را عمیق‌تر می‌کند این است که نمایندگان هیچ اشاره‌ای به نام این افراد نمی‌کنند.

آنچه از نمایندگان یکی از انقلابی‌ترین مجالس پس از پیروزی جمهوری اسلامی انتظار می‌رود این است که مافیای خودرو را با نام و نشان و سند و مدارک در محضر مردم معرفی کنند تا قوه قضائیه نیز بتواند با درخواست عمومی و پشتوانه مردمی به حساب جرائم مافیای صنعت خودرو رسیدگی کند.

در غیر این صورت این که دائما مشکلات را بر گردن مافیا در صنایع مختلف بی‌اندازیم نه تنها گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور نیست بلکه می‌تواند مصداق تشویش اذهان عمومی یا حداقل فرار رو به جلوی برخی برای پوشش ضعف‌های احتمالی در مدیریت کلان کشور باشد.

به هر حال نماینده‌ای که در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها، سخن از تاثیرگذاری مافیا در تصمیمات اقتصادی می‌گوید، یقینا نام و نشان آنها را نیز می‌داند پس بهتر است که مافیای خودرو را با نام و نشان رسوای خاص و عام کرد.

با این وجود اگر بنابر مصالحی که ما از آن بی‌اطلاع هستیم، تنها به بازی با کلیدواژه مافیای خودرو می‌خواهید ادامه دهید بهتر است سکوت اختیار کرده تا بیش از این اذهان عمومی جامعه را به سمت فسادگران بی‌نام و نشان سوق ندهید.

 

#فرشید_آصفی

کد خبر 137158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha