تانک ۸۰۰ معرفی می‌شود / پرچمدار ۵.۲ متری گریت وال با ظاهری لوکس و آفرودری قدرتمند

یکی از مدیران ارشد شرکت گریت وال موتورز از نهایی شدن عرضه تانک ۸۰۰ به عنوان آخرین نمونه از سری خودروهای تانک تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تانک ۸۰۰ اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ دیده شد و در سال جاری نیز تصاویر جاسوسی آن در رسانه‌های خودرویی چین منتشر شده بود.

طولانی شدن زمان عرضه تانک ۸۰۰ از سوی گریت وال موتورز عجیب بود و مشخص نیست چرا مراحل تولید تانک ۸۰۰ گریت وال موتورز تا این حد طولانی شده زیرا در نمایشگاه خودرو شانگهای به نظر می‌رسید که این خودرو آماده تولید است.

تانک 800

براساس تصاویر جاسوسی که از تانک ۸۰۰ منتشر شده این خودرو تفاوت چندانی با محصول ارائه شده در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ ندارد.

تانک 800

خودرو تانک ۸۰۰ به احتمال بسیار زیاد یک خودرو PHEV خواهد بود و مانند تانک ۷۰۰ که پرچمدار فعلی سری تانک است به سیستم هیبریدی Hi۴-T و یک پیشرانه V۶ سه لیتری توربو مجهز خواهد شد.

تانک 800
تصاویر جاسوسی از کابین تانک ۸۰۰

تانک ۸۰۰ می‌تواند به صورت ترکیبی، ۳۸۵ کیلووات (۵۱۶ اسب بخار) قدرت و حداکثر ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۹ سرعته که برای خودروهای هیبریدی توسعه یافته به چرخ‌های خودرو منتقل کند.

با وجود اینکه اطلاعات دقیقی از اندازه و ابعاد تانک ۸۰۰ در دسترس نیست اما احتمالا طول این خودرو بیش از ۵ متر خواهد بود که تانک ۸۰۰ را در دسته شاسی بلند های فول سایز قرار می‌دهد.

تانک 800
تصاویر جاسوسی از کابین تانک ۸۰۰

تصاویر جاسوسی تانک ۸۰۰ نشان می‌دهد که کابین این خودرو تا حد زیادی مشابه تانک ۵۰۰ و ترکیبی از چوب و قطعات کرومی است.

احتمالا برای اولین بار با یک تانک ۷ نفره مواجه خواهیم بود که با قیمت ۶۹ هزار و ۲۰۰ دلار وارد بازار خودروهای آفرودی چین خواهد شد.

کد خبر 145129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha