کد خبر 145139
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
بررسی نکات کلیدی در خرید لنت ترمز جلوی پراید

نکات مهمی که باید در زمان خرید لنت جلوی پراید بدانید را به صورت ساده توضیح داده ایم. علاوه بر قیمت باید به این نکات هم توجه داشته باشید.

به گزارش پرشین خودرو، تمامی قطعات خودرو در جای خود اهمیت دارند اما وقتی صحبت از مهم‌ترین بخش‌های خودرو می‌شود، بدون شک سیستم ترمز مهم‌ترین قسمت ماشین است و توجه به امنیت و کارایی این بخش خودرو نیز بسیار مهم است. این‌بار نیز پراید، یکی از محبوب‌ترین خودروهای ایرانی را مورد بررسی قرار داده‌ایم و به سیستم ترمز این خودرو پرداختیم تا بدین واسطه بر اهمیت توجه به لنت ترمز جلوی پراید تاکید کنیم.

لنت جلوی پراید چه ویژگی‌هایی دارد؟

لنت جلوی پراید از نوع دیسکی‌ست و هر راننده با توجه به مدل خودرو، نوع استفاده و عادات رانندگی خود، لنت ترمز مناسب را انتخاب می‌کند. داشتن اطلاعات کافی در مورد لنت ترمز، انواع آن و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نوع لنت را برای خودروتان انتخاب کنید.

لنت ترمز جلوی پراید اغلب از نوع فلزی یا نیمه‌فلزی هستند

لنت ترمز جلوی پراید اغلب از نوع فلزی یا نیمه‌فلزی هستند

هنگام خرید لنت حتما به جنس لنت توجه کنید. پراید خودروی لوکسی نیست و بیشتر برای مصارف روزانه و مسافت‌های کوتاه استفاده می‌شود، پس شما به لنت ترمزی نیاز دارید که درکنار بادوام بودن، قیمت مناسب و کیفیت قابل قبولی داشته‌باشد. برای مثال لنت‌های سرامیکی قیمت بالایی دارند و یا لنت‌های ارگانیگ دوام پایینی دارند، به همین علت نمی‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای خودروی پراید باشند. در نهایت لنت‌های فلزی و نیمه فلزی گزینه‌های بهتری برای پراید است زیرا هم دوام و کارایی مناسبی دارد و هم قیمت آن مقرون به صرفه است.

پیش از خرید لنت ترمز پراید حتما به میزان استفاده و عادات رانندگی خود نیز توجه کنید. در صورتی که از خودرو بیشتر برای رانندگی در مسیرهای بین‌شهری و ناهموار استفاده می‌کنید، و یا بار زیادی با ماشین جابه‌جا می‌کنید، حتما از لنت ترمزهای باکیفیت استفاده کنید تا رانندگی ایمن‌تری را تجربه کنید.

چک لیست نکات مهم هنگام خرید لنت ترمز پراید

برای خرید لنت ترمز پرایدتان حتما این موارد را در نظر بگیرید و به آن‌ها توجه فرمایید:

  • محصول باکیفیت باشد.
  • حتما اصل و از برندی شناخته شده باشد.
  • دارای نشان استاندارد و هولوگرام باشد.
  • از ضخامت مناسبی برخوردار باشد.
  • بسته‌بندی سالم و پلمپ بازنشده باشد.
  • لنت تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.
  • مناسب با شرایط آب و هوایی و خودروی شما باشد.
  • و فروشنده هنگام فروش ضمانت و گارانتی تعویض ارائه کند.

در نهایت، با انتخاب بهترین لنت جلوی پراید ترمز خودرو گوش به فرمان شما بوده و هر لحظه از رانندگی تجربه‌ای امن و دلنشین خواهد بود.

آیا لنت ترمز پراید مدل‌های متنوعی دارد؟

همانطور که پیش‌تر نیز توضیح دادیم لنت‌های ترمز بر اساس جنس و مواد سازنده و حتی بر اساس نوع عملکردشان به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع لنت بر اساس ماده سازنده

لنت‌های جلوی پراید را می‌توان از نظیر مواد سازنده به چند دسته‌ی اصلی تقسیم نمود:

  • لنت‌های فلزی: این نوع لنت‌ها، حاوی درصد بالایی ( حدودا ۵۰ تا ۶۰ درصد) از آلیاژهای فلزی همچون آهن، مس، فولاد و ... هستند و دوام و رسانایی خوبی دارند. لنت‌های فلزی زود خنک می‌شون و کارآمد هستند اما صداهای ناهنجار زیادی تولید می‌کنند و نسبت به مدل‌های دیگر سازگاری کم‌تری با محیط‌زیست دارند.
  • لنت‌های نیمه‌فلزی: این نوع از لنت درصد فلز کم‌تری دارند (حدودا ۳۰% وکمتر) و این باعث می‌شود تا سر و صدای ایجاد شده توسط این لنت‌های دیسکی کمتر بوده و عملکرد خوبی نیز داشته باشند. در مجموع لنت‌های کم فلز گزینه‌های مناسبی هستند.
  • لنت‌های سرامیکی: این نوع لنت‌ها بسیار بهینه و کارامد هستند، به راحتی داغ نمی‌کنند و عمرمفید بالایی دارند. البته لنت‌های سرامیکی به دلیل قیمت بالایی که دارند بیشتر در خودروهای لوکس استفاده می‎‌شوند.
  • لنت‌های ارگانیک: لنت‌های ارگانیگ فاقد آزبست هستند و از مواد ارگانیک و فیبرهای کربن ساخته‌شده‌اند. اگرچه این لنت‌ها بسیار با طبیعت سازگارند اما دوام خوبی ندارند.

انواع لنت ترمز بر اساس سیستم عملکرد

لنت ترمز خودروها از نظر عملکرد به دو نوع دیسکی و کفشکی (کاسه‌ای) تقسیم می‎‌شوند. لنت ترمز جلوی پراید نیز از نوع دیسکی‌ست. لنت‌های دیسکی درون کالیپر قرار می‌گیرند و روی دیسک چرخ سوار می‌شوند. بالا افزایش فشار روغن ترمز در سیلندر ترمز، پیستون لنت را به دیسک چرخ می‌چسباند و توقف رخ می‌دهد.

چه زمانی بفهمیم که لنت ترمز پراید خراب شده‌است؟

لنت ترمز پراید قطعه‌ای مهم است و کارایی و عملکرد آن نباید هرگز نادیده گرفته شود، لذا با مشاهده‌ی هر یک از این علامت‌ها حتما در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه کنید:

  • سوت کشیدن و ایجاد شدن صداهای عجیب هنگام ترمز گرفتن
  • لرزش پدال ترمز زمان ترمز کردن
  • عدم توقف کامل و کشیده شدن خودرو پس از ترمز
  • نشست روغن ترمز
  • نازک شدن دیسک
  • منحرف شدن خودرو به طرفین هنگام ترمز گرفتن

تعویض لنت ترمز جلوی پراید و بهترین زمان آن

بهترین زمان برای تعویض لنت ترمز دقیقا همان وقتی‌ست که لنت ترمز نازک شده و ترمز عملکرد خوبی ندارد. اگرچه توصیه‌ی ما این است که هیچ‌گاه اجازه ندهید تا خرابی‌های لنت ترمز شدید شود و در فواصل معین لنت ترمز را تعویض نمایید.

قیمت لنت ترمز پراید - تعویض لنت ترمز را به تعمیرکاران ماهر بسپارید.

تعویض لنت ترمز را به تعمیرکاران ماهر بسپارید

معمولا توصیه‌ی ما این است که لنت ترمز را پس از ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ کارکرد خودرو تعویض نمایید، اما این واقعا ایده‌آل است و بیشتر خودروهای سواری تا پیش از ۷۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد لنت را تعویض نمی‌کنند.

هزینه‌ لنت جلو پراید

برندهای مختلف قیمت‌های مختلف دارند. این برندها عموماً کیفیت یکسانی دارند، اما به دلایل مختلفی قیمت‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. یک بررسی حدودی انجام دادیم و متوجه شدیم، برند جدید وینزون که توسط فروشگاه اینترنتی وین یدک ارائه می‌شود، کیفیت و قیمت خوبی دارد. برای اطلاع از قیمت لنت جلوی پراید برند وینزون به وب سایت وین یدک مراجعه فرمایید. لینک فروشگاه را در پایین درج کرده‌ایم:

https://vinyadak.ir/

سوالات متداول

آیا می‌توانم خودم لنت ترمز را تعوض کنم؟

خیر، نصب لنت ترمز بسیار حساس و کلیدی‌ست و اگر به خوبی و دقت نصب نشود، صدای ناهنجاری تولید می‌کند، پس توصیه می‌شود تا آن را به تعمیرکار بسپارید.

آیا وین یدک امکان ارسال لنت ترمز با پیک را دارد؟

بله، با ثبت سفارش در وین یدک می‌توانید بسته خود را از پست دریافت کنید یا محصول با پیک برای عزیزان ساکن تهران ارسال شود.

کلام آخر

حال که دانستید لنت ترمز پراید چه قطعه‌ی مهم و اساسی در ساختار خودروی شماست، از این پس به ترمزگیری خودرو، صدای چرخ‌ها هنگام ترمز گرفتن و توقف به موقع خودرو توجه کنید. لنت جلوی پراید نقش اصلی را در ترمز گرفتن درست و به موقع خودرو بازی می‌کند و هرگونه نقص در این ساختار موجب می‌شود تا جان سرنشینان به خطر بیفتد. با انتخاب یک لنت درست و باکیفیت نه تنها کارایی خودرو بهتر می‌شود، بلکه جان سرنشینان نیز تضمین خواهد شد.

کد خبر 145139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha