بیش از ۴۰۰ نقطه پرخطر در جاده‌های کشور ایمن سازی می‌شود / نصب دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ایمن سازی نقاط پرخطر در جاده ها تا پایان امسال خبر داد و با اشاره به رشد نامتوازن تولید ناوگان خودرویی با توسعه و ایجاد زیرساخت های جاده ای تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های جاده ای از آمار تولید خودرو جاماندند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تولیدات خودروسازان در سال های اخیر در حال افزایش است اما روند ساخت و ساز جاده ها در کشور طبق برنامه های توسعه ای پیش نرفته است و شاهد عقب ماندن پروژه های ساخت و ساز جاده ای در کشور به رغم رشد امار تولید خودروسازان هستیم.

رشد نامتوازن راههای کشور و تولیدات خودروسازان

در همین ارتباط داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی از مشکلات کشور را عمر جاده‌های مواصلاتی مطرح کرد و با توجه به  عمر ۴۶ ساله جاده تهران- قم افزود: جاده ای که باید ۲۰ تا ۳۰سال استفاده شود همچنان در حال استفاده است در حالی که سطح سرویس این جاده به پایان رسیده است، به همین دلیل در تمام طول سال این جاده شلوغ است.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای همچنین نقاط پرحادثه را معضد دیگر جاده های کشور عنوان کرد و گفت: مسلما نقاط پرحادثه یک شبه ایجاد نشدند و اگر چه هر جاده‌ای با مهنذسی و  ایمن ساخته می‌شود اما به مرور زمان به دلایل متعدد ناایمن شده و نقاط پرحادثه ایجاد می‌شود.

ایمن‌سازی نقاط پرخطر در جاده‌های کشور

امانی در همین راستا از شناسایی ۸۸۷ نقطه حادثه خیر ترافیکی در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، ایجاد علائم، خط‌کشی‌ها، جداکننده‌ها و ... نیز از جمله مسائلی است که در حال پیگیری است از این جهت درسال جاری  ۴۲۴ نقطه پر حادثه را برطرف و تا پایان امسال سایر این نقاط نیز ایمن سازی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص هزینه نگهداری جاده های کشور اظهار کرد: بر اساس نظرات کارشناسان، هزینه نگهداری ۲۳۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، ۲۳۰  هزار میلیارد تومان بوده و اخیرا  این هزینه به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که با وجود کارهای عمرانی بسیار خوبی که سال گذشته در کشور انجام شد این هزینه به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید که تا ۲۸۰ هزار میلیارد تومان هزینه فاصله زیادی دارد و این مبالغ جوابگوی ما نیست به طوری که هر روز نگران این اقدامات هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای در ادامه در خصوص اقدامات لازم برای کاهش تلفات جاده ای تاکید کرد: علاوه بر تعمیر جاده‌ها، آموزش و فرهنگسازی و اعمال جریمه از سایر اقداماتی است که باید صورت گیرد تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

امانی گفت: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیرساختی در جاده‌های کشور انجام می‌دهیم و سعی می کنیم عقب ماندگی در این مسائل را جبران کنیم.

نصب دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها

رئیس سازمان راهداری همچنین ضمن اشاره به لزوم همپوشانی و همکاری دستگاه ها در ارائه خدمات امدادی در جاده ها تصریح کرد: در دنیا ثابت شده باید یک شماره امدادی در جاده‌ها داشته باشیم و نه چند شماره، یک زمانی مصوب شد شماره ۱۱۰ پاسخگوی مردم باشد و بقیه دستگاه‌ها زیر مجموعه پلیس باشند اما اینگونه نشد. همچنین پایگاه ها نیز نباید از هم جدا باشند مثلا پایگاه‌های پلیس، هلال‌احمر، راهداری و اورژانس نباید از هم جدا باشد و در دنیا اینها تجمیع شده‌اند که از هزینه‌های چندجایی جلوگیری شده و خدمت به مردم بیشتر و متمرکزتر شود.

امانی در پایان با اشاره به همکاری سازمان راهداری و پلیس در ایجاد زیر ساخت های ایمنی در جاده ها گفت: تا شهریور ما امسال ۲۰۰۰ سایت دوربین جدید به جاده‌های کشور اضافه می‌شود تا تخلفات توسط پلیس هوشمند بررسی‌ شود.

کد خبر 145150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha