تهرانی‌ها خودروهای خارجی را ترجیح می دهند

پرشین خودرو: نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد 76.5 درصد تهرانی‌ها خودرهای خارجی غیرچینی را به داخلی ترجیح می‎‏دهند.

به گزارش «پرشین خودرو»، نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) درباره استفاده شهروندان تهرانی از تولیدات خارجی و داخلی نشان داد: 76.5 درصد تهرانی‌ها خودروهای خارجی غیرچینی را به داخلی ترجیح می‎‏دهند. براین اساس 59 درصد از تهرانی‏های شرکت کرده در این نظرسنجی اعلام کردند کیفیت کالاهای خارجی غیرچینی بهتر از کالاهای تولیدات داخلی است. درحالی که این میزان برای کالاهای ایرانی برابر با 28.3 درصد است و برای کالاهای چینی 0.9 درصد می‎باشد. جالب اینجاست که در مورد خودرو تنها16.9 ازتهرانی‎ها عنوان کرده‏اند که کیفیت خودروهای داخلی بیشتر از خودروهای خارجی غیرچینی است. یعنی 76.5 درصد تهرانی‌ها معتقدند کیفیت خودروهای خارجی غیرچینی بهتر از تولیدات داخلی است. به نوشته مهر، درصد استفاده از محصولات تولید داخل در حوزه پوشاک32.4، کیف و کفش43.8، لوازم خانگی و برقی 11.2، لوازم آرایشی و پیرایشی 17.7، دخانیات9.6، لوازم بهداشتی 53.9 و لوازم التحریر40.8 درصداست. یعنی این تعداد از پاسخگویان در این حوزه‏ها معتقدند کیفیت تولید داخل این کالاها از تولید خارجی بهتر است. از نکات قابل توجه در پیمایش حاضر اهمیت کیفیت برای خانوارها بیش از هر ملاک دیگری در خرید کالا است. فرهنگ سازی در استفاده از محصولات داخلی، نیازمند ایجاد حس اعتماد و اطمینان مردم به کالاهای تولید داخل است و لازمه این امر نیز تلاش و تعهد تولید کنندگان داخلی در شناخت صحیح و درک نیاز مصرف کنندگان و توجه مداوم به کیفیت و بهبود مستمر آن است.
کد خبر 15164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    1 0
    ببخشید به شهروندان غیر مطلع تهرانی بفرمایید 90 درصد جنس هایی که از خودرو تا لوازم آرایشی بهداشتی که خارجی هستند یا چینی هستند یا در چین مونتاژ می شوند پس خارجی غیر چینی معنی نداره!
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    1 0
    این نظرسنجی شاید حتی بیشتر از اون چیزی که فکر کنید عددش بالاتر باشه و فقط مختص تهرانی ها نیست بلکه تقریبا تمام ایران چنین نظری دارن حتی اونهایی که پول خرید چنین ماشین هایی رو به دلیل اقتصادی و بالا بودن تعرفه ها نداشته باشن
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    1 0
    امیدوارم برای یک بارهم که شده به نظرات مردم توجه بشه؟؟؟؟!!!