کد خبر 36613
۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

پرشین خودرو: در طول تاریخ همیشه افرادی بوده‌اند که سعی داشتند با به سرقت بردن اشیا مشهور و فروش آن‌ها به ثروت برسند. نگاهی داریم به تعدادی از با ارزش‌ترین اشیا به سرقت رفته در طول زمان.

به گزارش «پرشین خودرو»، افراد بسیاری باور دارند که نگه داری اشیا گران قیمت در موزه‌ها، بانک‌ها و ... باعث می‌شود تا این اشیا از دست دزدان در امان باشد، با این حال بسیاری از معروف‌ترین دزدهای تاریخ اشیا و وسایلی را به سرقت برده‌اند که در مکان‌های فوق‌العاده امنی قرار داشته‌اند.

 

تابوی فریاد

یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی جهان در سال 2004 از موزه ای در نروژ به سرقت رفت. این تابلو برای دو سال ناپدید شد و پس از تحقیقات پلیس به موزه بازگشت. هنوز مشخصی نیست که این تابلوی با ارزش چگونه بازیابی شده است.


تابلوی مونا لیسا

به گزارش بازار خبر، معروف‌ترین اثر هنری لئوناردو داوینچی در طول تاریخ چندین بار دزدیده شده است و یک بار هم آسیب شدیدی به آن وارد شد. معروف‌ترین دزدی این تابلو در سال 1911 رخ داد که در آن یک کارگر شیشه ساز که برای ساخت شیشه های موزه پاریس استخدام شده بود توانست با مخفی کردن این اثر زیر لباسش آن را به راحتی به سرقت ببرد. این تابلو به مدت دو سال در اختیار این فرد بود تا اینکه او تصمیم گرفت آن را به فروش برساند. پلیس توانست با ایجاد یک خریدار تقلبی این تابلو را پس گیرد.


آثار موزه ایزابلا استوارت در بوستون

در سال 1990 دو نفر در حالی که لباس پلیس به تن داشتند با ورود به یکی از موزه های شهر بوستون توانستند نگهبان‌ها را با طناب بسته و سپس بیش از 500 میلیون دلار آثار با ارزش هنری را به سرقت ببرند. پس از گذشت بیش از 20 سال پلیس هنوز به دنبال این افراد است و نتوانسته هیچ ردی از آن‌ها به دست آورد.


The Saliera

یک مجسمه متعلق به قرن 16 که با طلا ساخته شده است در سال 2003 از موزه وین به سرقت رفت. این اثر بسیار مشهور نزدیک به 57 میلیون دلار ارزش دارد و یکی از گران‌ترین مجسمه های جهان است. سرقت این مجسمه با روش نسبتآ ساده ای اتفاق افتاد، یک دزد با شکستن پنجره موزه و ورود به آن مجسمه را به سرقت برد. او چند روز بعد با موزه تماس گرفت و در ازای برگرداندن مجسمه تقاضای پول کرد. پلیس توانست او را بازداشت کند و این اثر هنری با ارزش را به موزه بازگرداند.


یک زنگ بزرگ

در سال 2005 یک دزد توانست یک زنگ مسی قدیمی با وزن 1300 کیلوگرم را از یک معبد تاریخی در واشنگتن به سرقت ببرد. با اینکه سرقت چنین چیزی تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد اما این دزد توانسته بود با استفاده از یک جرثقیل این وسیله را در مدت زمان کوتاهی از جای خود خارج کرده و به سرقت ببرد. او تصمیم داشت این زنگ با ارزش تاریخی را بازیافت کند که پلیس او را بازداشت کرد.


یک کمد پر از وسایل بار ارزش

در یکی از جدیدترین دزدی‌های رخ داده یک دزد توانست با وارد شدن به خانه یک فرد مشهور نزدیک به 1 میلیون دلار کیف و کفش و جواهرات با ارزش را سرقت برد. این کمد قبل از سرقت بسیار مشهور بود و به عنوان با ارزش‌ترین کمد آمریکا شناخته می‌شد. جالب است که بدانید دزد این کمد پس از مدتی با یک شبکه تماس گرفت و اعلام کرد که تمامی وسایل آن تقلبی بوده و ارزشی نداشتند.


سرقت دایناسور

یکی از جالب‌ترین سرقت‌هایی که تاکنون رخ داده است دزدیده شدن تعداد زیادی از اسکلت‌های کشف شده دایناسور در مغولستان است. این اسکلت‌ها ارزشی برابر با بیش از 1 میلیون دلار داشتند و دزد آن توانست این اسکلت‌ها را به راحتی به آمریکا انتقال دهد. پلیس پس از اینکه این فرد تلاش کرد تا این آثار تاریخی را به حراج بگذارد او را بازداشت کرد و در نهایت او را محکوم به 3 ماه زندان کرد.

 

برج امپایر استیت

شاید به راحتی بتوان این دزدی را بزرگ‌ترین دزدی رخ داده در تاریخ دانست. این برج که در حال حاضر ارزشی برابر با 1.89 میلیون دلار دارد زمانی توسط دو نفر با استفاده از مدارک جعلی به سرقت رفت تا یک حفره قانونی را در قوانین مسکن شهر مشخص کنند. این برج روز بعد به صاحب اصلی‌اش برگشت.

 

ویالون Davidoff-Morini

در سال 1995 یک ویالون بسیار معروف ساخته شده در سال 1727 به سرقت رفت. این ویالون ارزشی برابر با 3.5 میلیون دلار داشت و در زمان خود به عنوان یکی از گران‌ترین ابزار موسیقی در جهان شناخته می‌شد. جالب است که در بازار سیاه این گونه ابزار چندان مشتری زیادی ندارند و برای همین شاید فروش آن به صورت غیر قانونی ممکن نباشد. با این حال پلیس هنوز موفق نشده تا این ویالون با ارزش را بازیابی کند.

کد خبر 36613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha