کسب 10 درصدی سهم بازار واردات خودرو

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت نگین خودرو از برنامه کسب 10 درصدی سهم بازار واردات خودرو در سال جاری خبر داد و گفت: نگین خودرو در سال گذشته به لحاظ کسب سهم بازار 300 درصد رشد داشته است.

جمشید حسینی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، اظهار داشت: سهم بازار نگین خودرو در سال 93 حدود 2.5 درصد از کل واردات بود که این عدد در سال 94 به 7.5 درصد رسید و پیش بینی می شود این سهم در سال جاری به حدود 10 درصد برسد.

 

وی سپس با اشاره به افت 51 درصدی بازار واردات خودرو در سال گذشته نسبت به سال 93 خاطر نشان کرد: در این بازار، نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه 62 درصد رشد واردات داشت، در بازاری که اعلام می کردند رنو به لحاظ طراحی و تنوع خودرو در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

 

حسینی در ادامه موفقیت در رشد کسب سهم بازار را ناشی از عملکرد تیم مدیریتی نگین خودرو دانست و گفت: این موضوع نشان می دهد که تیم مدیریتی نگین خودرو براساس ارزش های محوری که تعریف کرده از جمله تعهدات در مقابل مشتریان، حرکت منسجم و مستمری را در قبال مشتریان به سرانجام برساند، اگرچه در برخی مواقع تعللی صورت گرفت اما تمام سعی و تلاش خود را انجام داده ایم.

 

وی افزود: در ایام پایانی سال گذشته نگین خودرو تنها در قبال کمتر از یک درصد از مشتریان، نتوانست به تعهدات خود عمل کند که این مهم نیز ناشی از عوامل بیرونی بوده است.

پیش بینی 2 برابری فروش خودرو

مدیرعامل شرکت نگین خودرو همچنین در ادامه گفت وگوی خود به برنامه فروش این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال برنامه فروش 2 برابری را نسبت به سال گذشته پیش بینی کردیم.

 

وی افزود: تمام عوامل دست اندرکار نگین خودرو بر این اعتقاد هستند که امسال 100 درصد به این برنامه دست خواهیم یافت هرچند یک برنامه بسیار چالشی است.

افزایش قیمت خودروها متاثر از نرخ ارز است

حسینی سپس در خصوص امکان افزایش قیمت خودروهای نگین خودرو گفت: افزایش قیمت محصولات متاثر از نرخ ارز است، اگر نرخ ارز ثابت بماند یا با 5 درصد تغییر مواجه شود، به طور قطع نگین خودرو تغییر قیمت نخواهد داد اما اگر نوسان بالا باشد طبیعتا روی قیمت های ما تاثیر می گذارد.

همکاری رنو با خودروسازان داخلی مثبت است

حسینی همچنین در خصوص احتمال همکاری رنو با خودروسازان داخلی و تاثیر آن بر روند فعالیت های نگین خودرو گفت: این همکاری به طور قطع تاثیر مثبت خواهد داشت. هرچقدر برند رنو در بازار خودرو بیشتر شود و ارایه خدمات آن افزایش یابد، به طور طبیعی اثرات آن روی فعالیت های نگین خودرو مثبت است.

 

وی ادامه داد: حضور خودروهای رنو در کشور به طور قطع تاثیر ذهنی خوبی بر افکار عمومی خواهد گذاشت و این موضوع به روند فعالیت های نگین خودرو کمک خوبی خواهد کرد.

 

به گفته مدیرعامل نگین خودرو، رنو سهم بازارش در دنیا در حال رشد است به گونه ای که هم اکنون 12 درصد سهم بازار اروپا را در اختیار دارد و این خودروساز فرانسوی(رنو) مسیر خودش را در ایران طی می کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رنو با هر شرکتی که به توافق برسد، نگین خودرو به عنوان شریک در کنارش خواهد بود و از تولید محصولاتی که ما می فروشیم، استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 55776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha