کد خبر 57828
۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
مقاومت تسلا در برابر سیستم اتوپایلوت

پرشین خودرو: مدیر عامل تسلاموتورز اظهار کرد: این خودروساز برقی به دنبال سانحه مرگباری که در آن یک راننده خودروی "مدل اس" هنگام استفاده از سیستم نیمه اتوماتیک اتوپایلوت کشته شد، برنامه‌ای برای غیرفعال کردن این فناوری ندارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این شرکت در واقع قصد دارد از طریق پست وبلاگی، آگاهی مشتریانش درباره‌ نحوه عملکرد این سیستم را افزایش دهد.

الون ماسک، مدیر عامل تسلا، در مصاحبه با وال‌ استریت ژورنال اظهار کرد: بسیاری از افراد چگونگی عملکرد این سیستم و فعال کردن آن را درک نمی‌کنند.

این شرکت پس از یک سانحه مرگبار که هفتم ماه می به وقوع پیوست و در جریان آن راننده خودروی "مدل اس" که از سیستم اتوپایلوت استفاده می‌کرد کشته شد تحت تحقیقات رگولاتورهای خودروی آمریکا قرار گرفته است.

تسلا به رانندگان هشدار داده است که سیستم "اتوپایلوت" به طور کامل اتوماتیک نیست و رانندگان در زمان استفاده از آن باید همچنان مراقب باشند. این سیستم می تواند به شکل اتوماتیک تغییر لاین داده، سرعت را کنترل کرده و با ترمز خودکار مانع از تصادف شود.

این خودروساز لوکس برقی و سایر خودروسازان سرگرم کار روی قابلیتهای رانندگی اتوماتیک هستند که گامی به سوی خودروهای خودران محسوب می شود و بهبود ایمنی جاده را مد نظر دارد.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا در تازه‌ترین اقدام، نامه‌ای به این شرکت ارسال کرده و خواستار دریافت جزییات همه تغییرات طراحی و به‌روزرسانی برای سیستم اتوپایلوت از زمان عرضه این سیستم در سال گذشته شده است.

 

 

 

کد خبر 57828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha