احداث "پارکینگ" برای 100 هزار خودروی زائرین اربعین

پرشین خودرو: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از احداث پارکینگ‌های متعدد با ظرفیت مجموعا 100 هزار دستگاه خودرو در شهرستان قصرشیرین به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائرین اربعین خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ فضل الله شیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس راهور برنامه ویژه‌ای برای برقراری نظم ترافیکی در ایام اربعین دارد، گفت: امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی طرح ترافیکی ویژه‌ای را برای تمام مسیر حرکت زوار در شهرهای استان تهیه کرده‌ایم.

وی افزود: این طرح از شهر کنگاور به عنوان مبدا ورود به استان شروع شده و تا مرکز استان و در ادامه تا اسلام آبادغرب و قصرشیرین ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین طرح ترافیکی پلیس راهور از اسلام‌آبادغرب به سمت استان ایلام در شهرهای مسیر نیز اجرا می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به افزایش حجم ترددها در ایام اربعین از هم اکنون نیازمندی‌های بستر راه، شبکه معابر و پارکینگ‌ها شناسایی شده است.

شیری تصریح کرد: در زمینه توسعه پارکینگ‌ها در شهرستان قصرشیرین تمرکز بر پارکینگ مکانیزه است، بطوری که قابلیت کنترل مکانیزه ورود و خروج خودرو را داشته و دارای دوربین‌های مراقبتی و دستگاه تردد شمار باشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: پارکینگ ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرک صنعتی قصرشیرین برای اتوبوس‌هایی که به سمت مرز خسروی می‌آیند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین هشت پارکینگ جانبی دیگر در سطح شهرستان قصرشیرین و در طول کمربندی این شهر پیش بینی شده که همه اینها در حال آماده سازی است.

شیری تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ‌های پیش‌بینی شده برای اربعین در حدی است که بتواند 100 هزار دستگاه خودرو را در خود جای دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شهرهای مجاور شهرستان قصرشیرین از جمله سرپل ذهاب نیز بحث احداث پارکینگ دنبال می‌شود تا بتوان در مواقع ضروری از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در طرح ترافیکی ویژه اربعین تردد خودروهای سواری از قصرشیرین تا مرز خسروی ممنوع می‌شود، گفت: برای تردد در این مسیر به میزان کافی خودروهای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

شیری درخصوص زمان اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین، گفت: بسته به میزان تردد زوار، پیش بینی می‌شود این طرح از اوایل آبان ماه سال جاری شروع شود.

کد خبر 81648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha