کد خبر 96974
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
انسان مرگ در تنهایی  را ترجیح می‌دهد

پرشین خودرو: تحقیقات محققان دانشگاه ناتینگام انگلستان نشان می‌دهد افرادی متوجه می‌شوند مرگ‌شان فرا رسیده، دوست دارند که در تنهایی بمیرند و حتی منتظر می‌شوند کسی که دوست‌شان دارند از کنارشان برود.

به گزارش پرشین خودرو از دیلی‌میل، خانم گلنیس کسول، یکی از محققان دانشگاه ناتینگام که علاقه بسیار خاصی به مرگ دارد می‌گوید: بسیاری از افراد زمانی که حس می‌کنند دارند می‌میرند، دوست ندارند که دور و برشان شلوغ باشد.

تحقیقات دیگری نیز در گذشته در دانشگاه نیویورک انجام شده بود که نشان می‌داد در افرادی که به زمان مرگ‌شان آگاهند، حتی زمانی که می‌میرند و دیگر نشانه‌هایی از زندگی در آنها دیده نمی‌شود، این آگاهی همچنان ادامه می‌یابد.

واضح است که هیچ‌کس دوست ندارد عزیزش به تنهایی بمیرد، اما موضوع اینجاست که معمولا افراد زمانی می‌میرند که تنها هستند.

زمانی که فردی در بیمارستان یا مراکز نگهداری از سالمندان فوت می‌شود، پرستاران نزدیکش باقی می‌مانند یا حتی از خانواده‌اش می‌خواهند که زودتر بر بالینش حضور پیدا کنند.

گاهی اوقات، عزیزان زمانی از دست می‌روند که مثلا اعضای خانواده‌اش برای آوردن آب به آشپزخانه یا برای برداشتن تلفن به اتاق دیگر رفته‌اند. زیرا به نظر می‌رسد فرد دوست ندارد افراد خانواده به دلیل مرگش دچار ناراحتی و یا احساس گناه شوند.

تحقیقات زیادی در این زمینه در کشورهای مختلف انجام شده است که تعریف افراد را در مورد مرگ خوب می‌پرسد. یافته‌های میان این کشورها کمی با هم متفاوت است، اما تشابهاتی نیز دارند که یکی از این شباهت‌ها اعتقاد به این موضوع است که شخص نباید تنها بمیرد.

این ایده با دیدگاه مرگ در کشورهای مختلف همخوانی دارد. حتی متخصصان بهداشت و پرستاران نیز معتقدند که هیچ کس نباید به تنهایی بمیرد.

مرگ تنهایی


همچنین منابع فرهنگی بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهند مرگ در تنهایی مرگ ناگواری است. به عنوان مثال، مرگ «ابنزر اسکروچ»، شخصیت داستان «سرود کریسمس» چارلز دیکنز، از نظر نویسنده و خوانندگانش مرگی غم‌انگیز و تاریک بود. برعکس، مرگ و میر افرادی که توسط خانواده‌شان احاطه شده‌اند، مرگی خوش برای همه است.

دلیل این طرز تفکر را در مرگ بعضی از افراد می‌توان دید که به تنهایی می‌میرند و کسی از مرگ آنها خبر ندارد و مدتی طول می‌کشد تا مرده او را پیدا کنند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، انسان تصور می‌کند که این مرگ خیلی تکان‌دهنده و غم‌انگیز بوده است.

افرادی که دوست دارند در تنهایی بمیرند

مطمئنا بعضی از افراد دوست دارند که زمان مرگ‌شان اعضای خانواده‌شان در کنارشان باشند. اما باید گفت که شواهد نشان می‌دهد که وقتی فرد در شرایطی قرار می‌گیرد که فکر می‌کند می‌خواهد بمیرد، ترجیح می‌دهد که تنها باشد.

تحقیقات محققان نشان می‌دهد در حالی پرستاران خانگی معتقدند که هیچ کس نباید به تنهایی بمیرد، اما شاهد مواردی بوده‌اند که فرد پس از اینکه اعضای خانواده‌اش ترکش کردند، جان خود را از دست داده است. این پرستاران معتقدند که این گونه افراد دوست دارند که در زمان مرگ‌شان تنها باشند.

محققان از افراد مسنی که تنها زندگی می‌کنند، سوالاتی پرسیده‌اند تا نظرات‌شان را درباره مرگ به تنهایی بیان کنند. بیشتر این افراد به طور اتوماتیک از اینکه به تنهایی بمیرند، احساس بدی نداشتند و برخی از آنها حتی این نوع مرگ را ترجیح می‌دادند.

برای برخی از افراد این گروه، مرگ بد زمانی است که آنها روزها مرده باشند و کسی از مرگ آنها خبر نداشته باشد.

کد خبر 96974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha