کد خبر 41016
۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
سفر در زمان+تصاویر

پرشین خودرو: برندا پریدی هزینه های معیشت خود را از راه عکاسی جاسوسانه آن هم در زمینه ی خودرو می گذراند که چندان برای خودروسازان خوشایند نیست چون گاهی جزئیاتی از مدل های آینده آنها را فاش می کند که در عرصه ی رقابت به آنها لطمه می زند.

به گزارش «پرشین خودرو»، این بار برندا پریدی نوک استعداد عکاسی خود را به جای آن که در خدمت نشریات خودرویی و عاشقان نوآوری در صنعت خودرو قرار دهد که حتی به دیدن یک مدل جدید استتار شده هم قانع اند به سراغ خودروها در کشور کوبا رفته که گویی در زمان سفر کرده است.

کوبا کشوری است که خودروهایش کمی آن طرف تر از عتیقه اند و با دیدن خیابان های این کشور، دهه های اول قرن بیستم در یادها و خاطره ها زنده می شود.

کوبا که از دهه 1960 به بعد تحت شدیدترین و بی رحمانه ترین تحریم های آمریکا قرار داشته، به کشوری تبدیل شده که داشتن خودروهای امروزی حتی در رؤیا هم نمی گنجد چه رسد به داشتن آن. با این حال دارندگان مشتاق اما فقیر نگه داشته شده ی این کشور عاشق همان خودروهای عهد عتیق خود هستند، همان خودروهایی که پیش از تحریم آمریکا، راهی جاده ها و خیابان های این کشور شد. آنها تا به امروز هر طور که شده چرخ این خودروها را به گردش درآورده اند، هر چند که دیگر شناخت این خودروها از زمان اصلشان امکان پذیر نیست، چون در این چند دهه این خودروها چندین بار صافکاری، نقاشی و تغییرات عمده را به خود دیده اند. برخی از آنها ده لایه رنگ و ضد زنگ دارد تا جلوی خوردگی را بعد از این همه سال بگیرد.

در بسیاری از موارد خیلی از خودروهای کوبا مثل بقایای صدف دریایی هستند که از بطن شان چیزی باقی نمانده و حتی گاهی بدنه آن فورد 1957 است اما در دل آن قلب یک موتور پژو یا مرسدس بنز به زحمت می تپد. حتی خود بدنه این خودروها به شدت دچار تغییر شده اند. برخی از این خودروها کاربردهای جدید مثل تاکسی، باربر یا حتی خودروی بدون سقف شده اند.

پریدی سال 2013 به کوبا سفر کرد اما انگار که به زمان گذشته سفر کرده و به سرعت به سمت این فرهنگ خیره کننده خودرو در کوبا جذب شد و در سال 2014 تعدادی از موزه داران و مدیران خودروسازی را با خود به کوبا برد.

در  هاوانا خودروهای روسی، فرانسوی و آسیایی به چشم می خورند و وضعیت خودروها در شهر هاوانا به مراتب بهتر از شهرهای دیگر است. با این حال مردم کوبا برای خودروهای جنرال موتورز، فورد و کرایسلر ارزش بیشتری قائلند.

با این که شکل و شمایل این خودروها با اصل آن بسیار متفاوت شده اما صاحبان آن به آن افتخار می کنند و به خود می بالند که تا به حال چرخ های آن را به گردش در آورده اند و خودرویشان هنوز به اصلاح «روی پا» است. خیلی از آنها قطعات این خودروها را در چمدان های مسافرتی  به کوبا آورده اند.

پریدی بیش از 50 هزار عکس از خودروهای کوبا گرفته که دیدن بعضی از آنها خالی از لطف نیست.

سفر در زمان / گزارش تصویری

سفر در زمان / گزارش تصویری

سفر در زمان / گزارش تصویری

سفر در زمان / گزارش تصویری

سفر در زمان / گزارش تصویری

سفر در زمان / گزارش تصویری

  

کد خبر 41016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha