«آکورا» برند لوکس «هوندا» از سوپراسپرت الکتریکی خود رونمایی کرد+تصاویر

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی آکورا این اواخر از کانسپتی تمام الکتریکی رونمایی کرده که برگرفته از آکورا NSX بوده و قدرت خروجی آن به بیش از 3 برابر مدل اولیه رسیده است. هرچند به نظر می‌رسد این خودرو با شواهد ظاهری، صرفا خودرویی برای رقابت در پیست‌ها باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بدون شک در سال‌های آینده از تعداد خودروهای بنزینی یا دیزلی و کلا خودروهایی که با سوخت‌های فسیلی کارمی‌کنند کاسته می‌شود یا حداقل در قالب خودروهای هیبریدی یا پلاگین هیبریدی معرفی و عرضه می‌شوند، ولی قطعا خودروهای تمام الکتریکی رشد بسیار زیادی داشته و بخش اعظمی از بازار مصرف را به خود اختصاص می‌دهند.

در این زمینه تاکنون شرکت‌های زیادی پیش قدم شده‌اند، ولی در زمینه تولید خودروهای اسپرت شرکت‌های محدودی همچون تسلا موتورز آمریکا و مرسدس بنز آلمان ورود پیدا کرده‌اند، حال شرکت خودروسازی آکورا هم برای پیوستن به این اجماع اندک خودروهای اسپرت الکتریکی، طرحی کانسپت ارائه کرده که در کنار سیستم محرک پرقدرت، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت هم به خود گرفته که بیشتر به خاطر بامپر بزرگ زیر سپر، اسپویلر بزرگ عقب و دیفیوزر زیر شاسی است.

همتراز با چهره اسپرت این خودرو، شرکت سازنده یک سیستم محرک قدرتمند را هم به خدمت گرفته که سرمنشا آن چهار موتور الکتریکی برای هریک از چرخ‌های خودروست تا این خودروی ژاپنی را همچون رقبایش یک ماشین چهارچرخ محرک جا بزند.

گفتنی است که شرکت سازنده در خصوص ارائه مقدار قدرت و گشتاور و عملکرد فنی این خودرو اندکی خساست به خرج داده و دلیل اصلی آن هم به خاطر کانسپت بودن این طرح است، ولی چیزی که آکورا بر روی آن تاکید داشته، وجود یک سیستم انتقال قدرت پیشرفته الکتریکی است که نقش دیفرانسیل را در خودروهای فعلی بازی کرده و نیروی تولیدی موتورها را بدون کم و کاستی به طور کامل به چرخ‌های مستقل خودرو منتقل می‌کند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 57092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha