برای صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی آماده می شویم

پرشین خودرو: با همت نخبگان جوان ایرانی در حال حاضر برای نصب محصول خود بر روی برلیانس، هایما، خانواده پژو، سوزوکی و سمند هیچ مشکلی نداریم و به تدریج سبد خودرویی ما گسترده تر از این خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از سال 83 به صنعت خودرو وارد شد. ابتدا تنها با یکی از اختراعات خود به نام ماساژور صندلی خودرو و با بازاریابی کار خودش را آغاز کرد. در اوایل کار این ماساژور را به فروشگاه هایی که کار تیونینگ انجام می دادند می فروخت و پس از گرفتن تاییدیه های لازم با اولین خودروساز ایرانی برای نصب این آپشن بر روی یکی از خودروهایش به توافق رسید.

علی حیدری مخترع ماساژور صندلی در سال 83 و مدیر عامل فعلی یکی از بزرگترین مجموعه های تولید سیستم های مالتی مدیا در ایران است. وی همکاری خود با خودروسازان را از ایران خودرو آغاز و حالا در فکر توسعه کار در خاورمیانه است.

وی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در مورد چگونگی آغاز کار با ایران خودرو گفت: همکاری ما با ایران خودرو در زمان مدیریت محمد سیادت در ایران خودرو خراسان کلید خورد، زمانیکه فروش سوزوکی به دلیل کم آپشن بودن به مشکل برخورده بود و به پیشنهاد مدیر عامل وقت ایران خودروی خراسان، اتاق فکری تشکیل شد که بنده نیز جزو آن بودم.

حیدری ادامه داد: در آن همفکری عرض کردم که برای کم کردن مشکل بی آپشن بودن سوزوکی ویتارا می تواند چند تغییر انجام داد از جمله نصب سیستم دی وی دی، دوربین عقب، سنسور و جی پی اس. این پیشنهاد بنده در حالی مورد توجه قرار گرفت که تا آن زمان سیستم جی پی اس یا راهبری در کشور متداول نبود و اساسا کار جدیدی بود.

مدیرعامل هلدینگ دهکده جهانی و قائم پرشان افزود: سیادت 3 ماه به بنده فرصت داد تا نمونه آزمایشی را حاضر کنم که بنده در 60 روز نمونه اولیه را برای سوزوکی ساختم که جایگزین سیستم پخش MP3 سوزوکی شد.

وی در مورد مزایای سیستم تازه وارد به خودروی سوزوکی گفت: آن زمان این شاسی بلند تنها خودروی داخلی مجهز به سیستم تصویری و جی پی اس بود اما تنها نقشه جاده های کشور بر روی آن سوار بود و البته در اولین فرصت این نقصان نیز مرتفع شد و در حال حاضر نقشه تمام شهرهای بزرگ ایران را دارد.

حیدری تصریح کرد: این اتفاق آنقدر تاثیر گذار بود که کم کم خودروهای دیگر نیز برای تغییر آماده شدند و در سال گذشته اولین طراحی خود را برای خودروی دنا انجام دادیم و این تازه وارد باعث شد که به فکر ایجاد خط تولید سیستم های مالتی مدیا بیفتیم که خوشبختانه در سال 96 هم این مهم محقق شد.

وی در مورد تکنولوژی های به کار رفته در خط تولید کارخانه خود گفت: ما بیش از یک سال برای این مهم مطالعه و رایزنی کردیم و تیم جوان و نخبه ایرانی ما که در این 10 سال اطلاعات خوبی را کسب کرده بودند کمک شایانی در وقوع این اتفاق میمون داشتند.

مدیرعامل هلدینگ دهکده جهانی و قائم پرشان ادامه داد: برای نیازهای سخت افزاری رایزنی ها و مطالعات گوناگونی انجام شد حتی در چین یک دفتر تاسیس کردیم تا بتوانیم بهترین منابع تامین مواد اولیه و سخت افزار را به دست آوریم.

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های تولید را از 3 کشور کره، ژاپن و چین خریداری کردیم. هدف اولیه ما تولید محصولی با کیفیت بود که بتواند با قیمت مدل چینی زور آزمایی کرده و حتی ارزانتر تمام شود.

اپل و زیمنس هم در چین تولید می کنند!

حیدری در مورد چرایی روی آوردن مجموعه تحت امرش برای دریافت تجهیزات از چین به جای تامین آن از کشورهایی همانند آلمان و یا آمریکا گفت: در حال حاضر حتی زیمنس هم محصول خود را در چین تولید می کند و در مورد کمپانی سونی نیز این مهم کاملا صادق بوده که نشان می دهد چین دارای مزایای زیادی برای تولید قطعات الکترونیکی است و ما هم از این مزایا مطلع بوده و به همین خاطر از چین نیازهای خود را تهیه کردیم.

وی تاکید کرد: اگر قصدمان تولید آی سی بود بدون شک باید به سراغ آمریکایی ها می رفتیم اما محصولی که ما تولید می کنیم دارای چنان پیچیدگی زیادی نیست که به تجهیز دستگاه از سایر کشورهای صنعتی نیاز داشته باشد.

حیدری در مورد میزان سرمایه گذاری در خط تولید جدید خود گفت: تا کنون در بخش سخت افزاری 2 میلیون و 500 هزار دلار و بیش از 3 میلیون دلار نیز در سرمایه در گردش سرمایه گذاری کرده ایمکه خوشبختانه حتی یک ریال از این سرمایه ها تسهیلات بانکی نبوده است.

در ایران و خاورمیانه بی رقیبیم

مدیرعامل هلدینگ دهکده جهانی و قائم پرشان در مورد رقبای ایرانی و جهانی خود گفت: در ایران و در خاورمیانه هیچ رقیبی نداریم و حتی در روسیه نیز کسی به گرد پای ما نمی رسد تنها باید تیراژ تولید را افزایش دهیمتا قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی در مورد حجم تولید کنونی مجموعه تولیدی خود گفت: تولید فعلی ما سالانه 100 هزار دستگاه است که این میزان تولید را با اضافه کردن شیفت کاری می توان به 2 برابر افزایش داد.

حیدری در مورد قیمت گذاری محصول نهایی نیز گفت: در حال حاضر قیمت محصول ما قابل رقابت با مدل های چینی است و ما حتی می توانیم در آینده این قیمت را 10 درصد کاهش دهیم و زیر قیمت چینی ها در بازار عرضه کنیم تا مزیت صادراتی نیز شامل حال محصولات ما شود.

کد خبر 76323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha