با فعال کردن ترمز پارک الکترونیکی در سرعت بالا چه اتفاقی می‌افتد؟ + فیلم

پرشین خودرو: امروز در قالب یک ویدیو، به این مهم خواهیم رسید که با فعال کردن سیستم ترمز پارک الکترونیکی در سرعت بالای 190 کیلومتر برساعت، اتومبیل چه عکس العملی از خود نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با پیشرفت چشمگیر صنعت و تکنولوژی در یکی دو دهه اخیر، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در صنعت خودروسازی هستیم و باعث شده تا شرکت های بزرگ خودروسازی موفق به طراحی و اختراع فناوری های جدید ایمنی و امنیتی شوند که برخی از آنان زحمت راننده را کم کرده‌اند، برخی از آنان به رفاه بیشتر راننده کمک کرده‌اند و برخی دیگر هم بروز حادثه و خسارات ناشی از آن را به طور چشمگیری کاهش داده‌اند.

اما در این بین سیستم‌های محدودی هم وجود دارند که راننده را با تردید استفاده مواجه می کند و یا برخی اوقات با تبدیل شدن به یک دکمه، راننده فراموش می‌کند سیستم مذکور را فعال کند، از جمله سیستم ترمز پارک الکترونیکی که امروزه در اتومبیل های پیشرفته به یک دکمه نسبتا کوچک تبدیل شده است و بجای ترمزهای دستی سابق ایفای نقش می‌کنند. حال در این مقاله قصد داریم آزمایش کوچکی بر روی سیستم ترمز پارک الکترونیکی یا همان ترمز دستی الکترونیکی داشته باشیم که با فعال کردن آن در حین حرکت چه تاثیری بر روی عملکرد اتومبیل خواهد داشت.

گفتنی است که این آزمایش توسط یکی از مجریان فعلی برنامه تخت گاز و بر روی اتومبیل فولکس واگن گلف R فیس لیفت انجام شده است.


 

کد خبر 102450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha