مرز خسروی امسال در دسترس نیست

پرشین خودرو: سفیر ایران در عراق گفت: با توجه به عدم آمادگی طرف عراقی برای تجهیز امنیتی مرز خسروی امسال این مرز در دسترس زوار اربعین نخواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو ایرج مسجدی امروز پنجشنبه در گفتگو با رادیو اربعین اظهار داشت: هم اکنون عبور زوار از مرزهای چذابه و شلمچه به راحتی امکان دارد و تنها در مرز مهران مشکلی برای تردد زوار به وجود آمده بود که با استاندار ایلام در این مورد صحبت شده و تلاش برای رفع این گره وجود دارد.


وی افزود: تردد خودروهای تجاری به مدت ۴۸ ساعت در مرز مهران متوقف می شود تا تردد کامیون های مواکب تسریع شده و امکانات پذیرایی از زوار ایرانی زودتر در عراق برقرار شود.

سفیر ایران در بغداد اضافه کرد: برای همین منظور یک مسیر عبوری کامیون ها با هماهنگی های انجام شده به دو مسیر افزایش یافته است تا معطلی ها کم شود.

 

مرز خسروی


مسجدی ادامه داد: افزایش مدت زمان بروکراسی اداری کنسول های دائم و موقت عراق در ایران به دلیل افزایش بروکراسی های اداری سفارت عراق است که البته با این روند، مشکلات سال های گذشته رفع شده و نتایج خوبی برای طرفین ایرانی و عراقی دارد.

وی دیدار وزرای کشور ایران و عراق طی روزهای اخیر را حرکتی مثبت در راستای ایجاد مانیفست مشترک بین دولت ها در ایام اربعین دانست و گفت: با این اقدام مشکلات موجود طرح و راه حل های لازم اتخاذ شده است.

سفیر کشورمان در بغداد در پاسخ به انتقاد مردم از افزایش کرایه خودروهای عراقی گفت: عراقی ها هیچ افزایش کرایه ای نداشته اند و متاسفانه این اختلاف نرخ ناشی از کاهش ارزش ریال ماست.

کد خبر 103858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha