یک کاربلد خودرویی به سایپا رفت

پرشین خودرو: تنها با گذشت 24 ساعت از اولتیماتوم وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان در خصوص رعایت حقوق مصرف کنندگان، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا برکنار و مدیری کاربلد از بدنه صنعت خودرو جایگزین وی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، روز گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر اولتیماتوم رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان در خصوص عمل کردن این خودروسازان به تعهداتی که در قبال خریداران ایجاد شده است.

گذشت 24 ساعت کافی بود تا پس لرزه های این هشدار شدید وزیر صمت، پایه های مدیریت کلان سایپا را بلرزاند و مدیرعاملی که فقط سه ماه از حضورش در این شرکت خودروسازی می گذشت، برکنار شود.

هر چند از جلسه روز گذشته وزیر صنعت با خودروسازان جزئیات زیادی منتشر نشده است اما می توان حدث زد که دلیل برکناری محمدرضا سروش به این جلسه و گفت وگوهای آن مربوط است.

محمدرضا سروش که اظهاراتش در خصوص پراید طی چند روز گذشته موجب ایجاد حواشی بسیاری برای سایپا شده بود، در جلسه روز گذشته نیز حول محور پراید و قیمت تمام شده این خودرو با چالش مواجه شده بود تا جایی که امروز وزیر صمت با اشاره به جلسه روز گذشته و اینکه یکی از خودروسازان فروش پراید را با ضرر 10 میلیونی همراه دانسته بود، گفت: به یکی از خودروسازان گفتم که اگر تولید پراید ضررده است خوب تولید نکنید و سراغ خودرویی دیگر بروید.

تنها مرور همین اتفاق نشان از اختلاف سلیقه مدیرعامل سابق سایپا با وزیر صنعت در خصوص یکی از مهمترین خودروهای بازار در شرایط کنونی دارد که می توانست عامل عدم موفقیت برنامه های وزارت صمت برای ساماندهی به وضعیت بازار و صنعت خودرو باشد. اختلاف سلیقه ای که در شرایط حساس کنونی می تواند صنعت خودرو را با آسیب های زیادی مواجه سازد که همین امر ایجاد تغییرات در سایپا را تا حدودی توجیه می کند.

 



وزیر صنعت که از ابتدا بر انتخاب مدیران کارآمد و همسو با برنامه های کلان وزارتخانه تاکید بسیاری داشت به احتمال زیاد این تغییر را در راستای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده این وزارتخانه انجام داده است که تا کنون در خودروسازی سایپا محقق نشده بود.

جایگزینی میر جواد سلیمانی به جای محمدرضا سروش در راس گروه سایپا که تجربه قائم مقامی مدیرعامل ایران خودرو را یدک می کشد و مدیری از بدنه اجرایی صنعت خودرو شناخته می شود را می توان سرآغاز تغییرات بنیادین در خودروسازی قلمداد کرد که نشان می دهد بر خلاف دولت های قبلی، نگاه مجموعه وزارت در انتخاب مدیران ارشد صنعت خودرو بیش از آنکه به مدیران سیاسی باشد به افرادی است که در بدنه خودرو رشد کرده اند.

حضور مهندس سلیمانی در مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا که سمت هایی همچون قائم مقام ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، رئیس هیات مدیره شرکت ایران خودرو در بلاروس و سنگال، قائم مقام مدیرعامل مگاموتور و ریاست هیات مدیره سایپایدک را در کارنامه خودرویی خود دارد، این نوید را می دهد که می توان انتظار بهبود در شرایط این شرکت خودروسازی آن هم در ماه های پایانی سال جاری را داشت.

کد خبر 108711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha