کد خبر 109454
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
تلاش نافرجام دولت برای مدیریت سوخت

پرشین خودرو: عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: دولت در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ به دنبال این بود که مجلس مصوبه ای داشته باشد مبنی بر اینکه اختیار سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را به دولت واگذار کند، اما مجلس با این موضوع مخالفت کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی با اشاره به اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت منتظر جمع‌بندی مجلس در حوزه سوخت است و پس از آن نسبت به تعیین نرخ بنزین اقدام خواهد کرد، گفت: دولت براساس برنامه ششم توسعه مکلف شد که به صورت تدریجی قیمت‌ها را واقعی کند که سال گذشته پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را مطرح کرد، اما در کمیسیون انرژی رد و در صحن علنی مجلس مطرح نشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال جاری دولت درباره فرآورده های نفتی و گازوئیل پیشنهادی مطرح نکرد و آن را مسکوت گذاشت، افزود: دولت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 به دنبال این بود که مجلس و یا کمیسیون تلفیق مصوبه ای داشته باشد مبنی بر اینکه اختیار سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را به دولت واگذار کند، اما مجلس با این تلاش دولت مخالفت کرد.

تصمیم گیری در خصوص بنزین، گازوئیل و فرآورده‌های نفتی نیاز به یک عزم ملی دارد

وی ادامه داد: پیشنهادات مختلفی در کمیسیون تلفیق بودجه 98 درباره فرآورده های نفتی اعم از بنزین و گازوییل مطرح شده بود که رای نیاورد و نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 با پیشنهادات طرح شده از سوی نمایندگان و پیشنهاد مورد حمایت دولت برای تفویض اختیار به قوه مجریه موافقت نکردند.

 

سوخت

 


نماینده مردم ایلام ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص بنزین، گازوئیل و فرآورده‌های نفتی نیاز به یک عزم ملی دارد، اظهار داشت: مجلس و دولت باید تصمیم فراجناحی اتخاذ کنند، چراکه مجلس و دولت هیچکدام به تنهایی نمی توانند هزینه افزایش و سهمیه بندی را پرداخت کنند و مجلس نیز هزینه آن را متقبل نمی شود.

تصمیم لازم در حوزه سوخت باید با در نظر گرفتن خط فقر اتخاذ شود

وی افزود:عده ای با طرح موضوعاتی کمیته امداد کردن امور را پیشنهاد می دهند که حمایت طبقات پایین را جلب کرده و پول توزیع کنند که این پیشنهادها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مصالح و منافع ملی در بحث سوخت درنظر گرفته شود، تصریح کرد: با در نظر گرفتن خط فقر و تجارب گذشته باید تصمیم لازم در حوزه سوخت اتخاذ شود.

کد خبر 109454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha