شهرداری موضوع دریافت فاینانس مترو را پیگیری می‌کند

پرشین خودرو: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری پایتخت موضوع دریافت فاینانس (تامین مالی ارزی) مترو را از طریق شورای اقتصاد پیگیری می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه پس از پایان یکصد و بیست و سومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران افزود: هنوز بخشی از سهمیه فاینانس مربوط به خط های 6، 7 و 3 مترو باقی مانده است که شهرداری آن را از طریق شورای اقتصاد پیگیری خواهد کرد.
وی ادامه داد: فاینانس خط های 6، 7 و 3 مترو تهران حدود یک و نیم میلیارد یورو است.
هاشمی بیان کرد: در شرایط کنونی که با کمبود منابع مالی مواجه هستیم فاینانس از راه‌های مناسب تامین مالی این پروژه محسوب می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سوی دیگر با دریافت فاینانس باید 51 درصد از آن را در داخل کشور و برای تولید داخل هزینه کنیم و بخشی از نیازهای مترو را در داخل کشور بسازیم.
وی همچنین درباره افتتاح خط 6 مترو تهران اعلام کرد: این خط تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
هاشمی درباره طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران نیز اظهارداشت: به دلیل مشکلات اقتصادی میزان دستفروشی در تهران هر روز بیشتر می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش از این افرادی از روستاها کالاهایی از جمله مرغ، خروس و تخم مرغ را به تهران می آوردند و می‌فروختند اما اکنون دستفروشان کالاهایی را که در مغازه ها نیز وجود دارد می فروشند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز در حال تهیه دستورالعمل برای ساماندهی دستفروشان است.
رئیس شورای شهر تهران اظهارداشت: نمی‌توان بحث ممنوعیت را مطرح کرد بلکه باید در خصوص دستفروشان به موضوع ساماندهی پرداخت.
 اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز با 12 رای موافق و هفت رأی مخالف کلیات طرح «ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون پایتخت» را تصویب کردند.

کد خبر 109889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha