کد خبر 112417
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
زمان عرضه بوگاتی الکتریکی مشخص شد

پرشین خودرو: به گزارش منابع خبری انگلستانی، کمپانی خودروسازی بوگاتی چهار سال آینده یک هایپرکار سدان تمام الکتریکی با نام رویال معرفی خواهد کرد!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پیش از این کمپانی خودروسازی بوگاتی اعلام کرده بود که تمایلی به طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی ندارد، اما شرایط همیشه در حال تغییر بوده و گاهی اوقات خودروسازان بزرگ جهانی هم مجبور به قبول برخی از کارهای ناخواسته خواهند شد.

حال گزارش جدیدی از منابع خبری انگلستانی منتشر شده است که شرکت خودروسازی بوگاتی همانند بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی با برنامه تولید وسایل نقلیه الکتریکی، قصد طراحی و ساخت یک خودروی سدان تمام الکتریکی براساس پلتفرم "پورشه تایکان" را خواهد داشت.

 



تحقق این هدف دور از انتظار نخواهد بود، زیرا هم شرکت خودروسازی پورشه و هم شرکت خودروسازی بوگاتی از زیرمجموعه های کمپانی خودروسازی فولکس واگن به شمار می آیند و همکاری زیرمجموعه های این غول آلمانی با یکدیگر سابقه چندین ساله و چندین باره دارد، به همین منظور شایعاتی وجود دارد که شرکت خودروسازی بوگاتی با الهام از خودروی کانسپت معروف چهار درب خود یعنی "بوگاتی گالیبیر"، قصد طراحی و ساخت یک سدان تمام الکتریکی براساس پلتفرم "پورشه تایکان" را خواهد داشت.

از آنجایی که پورشه تایکان طول کلی 4.85 متری دارد، همتای الکتریکی فرانسوی آن می تواند طول بسیار بیشتری داشته باشد و احتمالات به طول کلی بیش از 5 متر اشاره خواهد داشت. گفته می شود که در ساخت این خودرو از طراحی محصولات فعلی بوگاتی مثل شیرون الگوبرداری خواهد شد و همچنین از طراحی محصولات کلاسیک این شرکت همچون بوگاتی تایپ 41 مربوط به دهه 20 میلادی و اوایل 30 میلادی هم الگوبرداری خواهد شد و تصور می شود که برچسب قیمت آن از مرز 800 هزار دلاری عبور کند.

در حالی که پورشه تایکان در حال ارائه قدرت بیش از 600 اسب بخار است، احیای سدان الکتریکی بوگاتی می تواند خروجی قدرت بیش از 900 اسب بخاری به لطف 3 موتور الکتریکی داشته باشد و برای آن سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک، باتری های نوع جامد و همچنین قابلیت رانندگی خودکار سطح 4 پیش بینی شده است.

 

کد خبر 112417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha