ECU نسل جدید از شهریور و بدون آلمانی ها تولید می شود

پرشین خودرو: از اواخر شهریور امسال، ای.سی.یو(ECU) نسل جدید مجهز به دریچه گاز برقی بدون کنتی ننتال آلمان در کروز تولید و عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، علی یوسفی مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز، با بیان این مطلب گفت: خودروهای جدید به دلیل مجهز بودن به کروز کنترل از ای.سی.یو مجهز به دریچه گاز برقی بهره می برد که تولید و داخلی سازی این قطعه را آغاز کرده ایم.

 

علی یوسفی



به گفته وی، ای.سی.یو جدید بر روی خودروهای پژو207 اتومات و دنا پلاس اتومات نصب می شود.

یوسفی با اشاره به داخلی سازی ای.سو.یو در کروز گفت: تولید این قطعه با حدود 70 تا 75درصد قیمت نمونه مشابه خارجی در ایران تولید می شود بطوریکه با تولید ای.سی.یو تولید داخلی بین 30 تا 45 درصد صرفه جویی ارزی محقق شده است.

وی با بیان اینکه دامنه قطعات تولیدی در کروز بسیار گسترده است، اظهار داشت: در حال حاضر در تولید و عرضه "دسته سیم" باید بگویم که 50 درصد محصولات ایران خودرو و 80 درصد خودروهای سایپا از سوی کروز تامین می شود.

یوسفی با بیان اینکه دسته سیم محصول پژو2008 نیز در کروز تولید می شود، اضافه کرد: ما در تولید شبکه الکترونیک خودرو نیز از سابقه خوبی برخورداریم تاجائیکه در سال های 91 و 92 و پس از خروج پژو از ایران، با کمک کارشناسان ایران خودرو و مهندسان کروز موفق به تولید و عرضه شبکه الکترونیک محصول پژو206 بدون حضور پژو شدیم.

مدیر فروش کروز، از وجود مجهزترین خط رنگ ایران در این شرکت قطعه سازی خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر داشبورد خودروهای پژو207، رانا، پراید و ساینا تماما در کروز داخلی سازی شده و عرضه می شود.

وی از داخلی سازی عمده ایربگ برای راننده و شاگرد در این شرکت قطعه سازی خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون 70 درصد ایربگ محصولات سایپا و 50 درصد خودروهای ایران خودرو توسط شرکت کروز تامین می شود.

یوسفی همچنین به داخلی سازی بالای قطعاتی همچون جلو آمپر، رادیوپخش، نمایشگر، ساعت و ... در کروز اشاره و اظهار کرد: سیستم مالتی مدیا خودروها پیش تر از خارج وارد می شد و از دو سال قبل موضوع داخلی سازی رادیوپخش و مالتی مدیا در کروز آغاز شد بطوریکه امروز توانایی تولید بیش از 2500 دستگاه در روز را فراهم کرده ایم.

 

کروز



مدیر فروش کروز با توجه به اینکه حدود 50 درصد قطعات جانبی موتور محصولات ایران خودرو در این شرکت تامین می شود و پروسه داخلی سازی در این بخش تعریف شده است، اذعان کرد: کروز تولید و تامین بخش عمده قطعات ترمز خودروسازان داخلی را بر عهده دارد.

وی از تامین نیاز آینه برای 80 درصد نیاز خودروسازان در کروز سخن گفت و متذکر شد: تولید و عرضه چراغ خودروهای جدید نیز با کروز بوده بطوریکه چراغ محصول پژو207 که مجهز به چراغ روز است در این شرکت تولید و عرضه شده است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پروژه داخلی سازی محصول پژو301 از قطعات تولیدی کروز شامل رادیوپخش، جلو آمپر و ... استفاده خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که خودروساز داخلی با توجه به توانایی های موجود این قطعه سازی بزرگ کشور، بیشتر در این پروژه با کروز همکاری و از توانایی های موجود استفاده داشته باشد.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قطعه ای در کروز نداریم که سورس جانبی نداشته باشد و این یعنی اینکه کروز، انحصاری در تولید قطعات خودروسازان ندارد.

کد خبر 115340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha