فرودگاه اردبیل گواهینامه بین‌المللی می‌گیرد

پرشین خودرو: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به آماده‌سازی ترمینال جدید و ساختمان پاویون این فرودگاه، گفت: با اتمام بهسازی باند ۳۳-۱۵، این فرودگاه دارای قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ نظیر ایرباس 300، ایرباس 340 و بوئینگ 777 می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سید فخرالدین هاشمی، اظهار داشت: پروژه‌های فرودگاه اردبیل از جمله ترمینال جدید و ساختمان پاویون آماده بهره‌برداری است و در سفر آتی هیات دولت و رئیس جمهور افتتاح می‌شود.


وی درباره ترمینال جدید فرودگاه اردبیل توضیح داد: این ترمینال با مساحت ۸۱۰۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ساخته شده و آماده بهره برداری است و از آن می‌توان برای سفرهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

 

فرودگاه اردبیل

 


مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: دومین پروژه این فرودگاه بهسازی ساختمان پاویون (VIP) با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

هاشمی درباره پروژه بهسازی سطوح پروازی باند اصلی فرودگاه اردبیل گفت: پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل (۳۳-۱۵) شامل بهسازی باند، تاکسی وی، اپرون و روشنایی (CATII) با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که به پیشرفت 56 درصدی رسیده و فاز نخست آن در سفر آتی رئیس جمهور ‌به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: در این طرح کارهای بهسازی باند (زیرسازی و چهار لایه آسفالت)، بهسازی تاکسی وی، بهسازی اپرون و استریپ‌سازی تاکسی‌وی و اپرون انجام می‌شود و با اتمام بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه دارای قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ از جمله A300-A340 و بوئینگ 777 می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: پس از این اقدامات برای دریافت گواهینامه بین‌المللی فرودگاه اقدام می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 116926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha