کاهش چشم گیر واردات باتری به کشور/ تثبیت ارز و افت تقاضا منجر به افت آمپر باتری شد

پرشین خودرو: در حال حاضر واردات رسمی باتری خودرو برای واردکنندگان مقرون به صرفه نیست به همین منظور واردات باتری با کاهش چشم گیری روبرو شده و آنچه که در بازار تحت عنوان باتری خارجی موجود می باشد از طریق قاچاق وارد شده است.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری در کشور، در گفت گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به سهم 30 درصدی واردات در تامین نیاز بازار باتری در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با رشد تولید، نیاز به واردات بسیار کاهش یافته به طوری که هم اکنون باتری وارداتی چندانی در بازار وجود ندارد.

به گفته تقی علی اکبری، در حال حاضر واردات رسمی باتری خودرو برای واردکنندگان مقرون به صرفه نیست به همین منظور واردات باتری با کاهش چشم گیری روبرو شده و آنچه که در بازار تحت عنوان باتری خارجی موجود است از طریق قاچاق وارد شده است.

قیمت باتری خودرو 8 درصد کاهش یافت

وی در ادامه از کاهش 8 درصدی قیمت باتری در بازار خبر داد و گفت: با افزایش تولید و افت تقاضا قیمت باتری که در ابتدای سال با افزایش درصدی همراه شده بود هم اکنون بیش از 8 درصدافت قیمت را در بازار تجربه کرده است.

 

باتری خودرو



وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل افت تقاضا در بازار، بسیاری از شرکتهای تولید باتری در حال کاهش قیمت هستند این در حالی است که عمده تولیدات باتری در بازار زیر قیمت کارخانجات به فروش می رسد.

اعلام قیمت های جدید کارخانجات تولید باتری با افت قیمت در بازار / تثبیت ارز باعث افت آمپر باتری شد

رئیس اتحادیه فروشندگان باتری خاطر نشان کرد: در شرایطی که شرکت صبا باتری در سه ماهه اول سال در دو مرحله افزایش 18 و 11 درصدی قیمت باتری را اعمال و شرکت اوربیتال سپاهان اصفهان نیز قیمت هر آمپر را 700 تومان افزایش دادند اما با اتفاقاتی که در بازار ارز و تثبیت قیمت در این بخش صورت گرفته هم اکنون این دو شرکت تولیدی نیز ناگزیر به کاهش قیمت شدند البته سایر شرکتهای تولیدی قیمت های جدیدشان را به اتحادیه اعلام نکردند.

رشد کیفیت در دستور کار باتری سازان قرار گرفت / هیچ مشکلی در تامین نیاز بازار وجود ندارد

علی اکبری در ادامه برنامه کارخانجات تولید باتری را تلاش برای ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت اعلام کرد و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: به زودی تمام شرکتهای تولیدی قیمت افت جدید قیمت ها را اعلام خواهند کرد.

به گفته وی هم اکنون هیچ بحرانی در بازار تولید و عرضه باتری خودرو وجود ندارد و تنها موضوع باتری فرسوده و رشد قیمت در این بخش مسائلی ایجاد کرده بود که خوشبختانه این مشکل نیز با کاهش قیمت سرب برطرف شد است.

وی با اشاره به کاهش قیمت هر آمپر باتری از 7500 به حدود 6900 خاطر نشان کرد: هم اکنون قیمت باتری پراید براساس اعلام اتحادیه 280 هزار تومان است در حالی که با توجه به افت تقاضا قیمت باتری پراید در بازار به زیر قیمت کارخانه و نزدیک به 240 تا 250 هزار تومان رسیده است.

این مقام مسئول در اتحادیه باتری فروشان در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ مشکلی در تامین نیاز بازار داخل به باتری وجود ندارد، یاد آور شد: پیش بینی می شود با روند موجود در تولید و تقاضا در آینده نیز مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 117224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha