راه‌بند‌های پیاده رو‌های تهران ساماندهی می‌شود

پرشین خودرو: مدیر کل حمل ونقل شهرداری تهران گفت: باهدف حفظ ایمنی و آسایش عابرین پیاده و جلوگیری از سد معبر، ساماندهی نصب راه بند‌های پیاده رو‌ها در سطح مناطق ۲۲ گانه صورت گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، حسین حسینی نژاد با بیان اینکه مدتهاست تردد در پیاده رو‌ها برای بسیاری از شهروندان مشکل ساز شده است و مشکلاتی همچون توقف و گا‌ها تردد وسایل نقلیه سبک (خودرو‌های سواری شخصی و وانت بارها) امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره انداخته است، گفت: متاسفانه مشکلات مطرح شده و تردد و توقف موتورسیکلت‌ها، عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده رو شده است.

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه پیاده رو‌ها در شهر‌ها کارکرد اصلی شان را که همان ایجاد پیوند بین شبکه سواره و پیاده است، از دست داده اند از این رو چندی پیش برابر دستورالعمل نصب راه بند (استاپر) در پیاده رو‌ها، وحدت رویه‌ای در نصب راهبند‌ها در سطح مناطق ۲۲ گانه صورت گرفت.

 

پیاده رو

 

حسینی نژاد ادامه داد: برابر این دستورالعمل تیرک‌ها و راه بند‌ها به عنوان موانع کاربردی برای خودرو‌ها و عابران و همچنین جدا کردن فضا‌های مختلف شهری به کار می‌روند، که ارتفاع راه بند‌ها و تیرک‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ سانیتمتر متغیر بوده و در عین حال استقرار آن‌ها در کنار هم با فاصله ۱.۵ متر توصیه شده است تا حداقل عرض حوزه تردد عابران در پیاده رو‌ها رعایت شود.


وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۶۱۹ محل و ۱۰۴۹۹ دستک در سطح مناطق ۲۲ گانه ساماندهی شده است.


مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق اظهار داشت: استفاده از رنگ‌های زنده و شاد در ساماندهی راه بند‌ها در پیاده رو‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 120938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha