کد خبر 121323
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
سفر‌های برون شهری ۴۴ درصد کاهش یافت

پرشین خودرو: رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور: خوشبختانه در استان‌های درگیر بیماری کرونا، شاهد توجه و رعایت بیشتر مردم هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، کاهش ۴۴ درصدی تردد‌های بین استانی در سطح کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در استان‌های درگیر بیماری کرونا، شاهد توجه و رعایت بیشتر مردم هستیم.


علی اکبر آشوری افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده توسط سامانه‌های تردد شمار سازمان راهداری، در روز گذشته یک میلیون و ۲۰۹ هزار تردد بین استانی اتفاق افتاد که در مقایسه با ۲۴ ساعت قبل آن، ۵ درصد و در مقایسه با روز مشابه سال قبل، ۴۴ درصد کاهش داریم.


وی افزود: آمار تجمعی تردد‌های ثبت شده در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۷ اسفند، نشان دهنده ۱۶ میلیون و ۷۴۵ هزار تردد بین استانی است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، خوشبختانه این کاهش در استان‌های بیشتر درگیر با بیماری کرونا، محسوس‌تر است بطوری که آمار تجمعی سفر‌های بین استانی در استان مازندران از ۱۵ تا ۲۷ اسفند نشان دهنده تردد ۸۱۷ هزار وسیله نقلیه بوده است که نسبت به سال قبل کاهشی ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.


وی افزود: در استان گیلان نیز، در همین بازه زمانی ۴۹۰ هزار تردد بین استانی ثبت شده که در مقایسه با سال قبل ۵۶ درصد کاهش داشته است.


آشوری از مردم خواست با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، همچنان از سفر‌های غیرضروری جدا پرهیز کنند.

 

سفر


وی همچنین در خصوص تدابیر انجام شده برای حضور عوامل راهداری در طول راه‌های کشور در ایام نوروز گفت: سازمان راهداری به عنوان دستگاهی امداد رسان و خدماتی، در همه ایام سال در شبکه جاده‌ای کشور حضوری فعال دارد و فارغ از شرایط شیوع بیماری کرونا، هم اکنون بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر از همکاران راهدار در ۸۹۴ پایگاه راهداری کشور مستقر هستند.


وی افزود: سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها و شعب استانی آن نیز بطور ۲۴ ساعته همه راه‌های کشور را از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای رصد می‌کنند و مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های تلفن ۱۴۱ و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات راه‌های کشور و وضعیت جاده‌ها را دریافت کنند.


رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری همچنین با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش باران در ایام نوروز در اکثر استان‌های کشور و تدارک مقابله با حوادث احتمالی ناشی از آن گفت: با توجه با پیش بینی سازمان هواشناسی و همچنین شیوع بیماری کرونا در کشور، از چند روز گذشته قرارگاه مرکزی مدیریت بحران با ابلاغ رئیس سازمان راهداری تشکیل شده است تا خدمات منظم و منسجمی در طول شبکه راه‌های کشور به مردم عزیز و هموطنان داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 121323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha