کد خبر 125923
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کمبود حمل و نقل عمومی چالش منطقه ۲۲

نماینده شورایاری منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه ابر چالش این منطقه نبود حمل و نقل عمومی است، درخواست کرد امتداد خط ۶ مترو به این منطقه پیگیری شود.

به گزارش پرشین خودرو، اصغر قدیمی رابط شورایاران منطقه ۲۲ در جلسه دویست سی و پنجم شورای شهر تهران در ابتدای سخنانش با تاسی از سخنان رهبری در ارتباط با نهاد شوراها گفت؛ مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه شوراها فرمودند «وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفی است که اگر شوراهای ما ان شاءالله بتوانند این وظایف را به طور کامل انجام برسانند بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانون گذاران با دقت در قانون اساسی و در قانون معین کرده‌اند.»

وی در ارتباط با موقعیت منطقه افزود: منطقه ۲۲ دارای ۴ ناحیه ،۱۲ محله و ۲۸ شهرک در ۶۲۰۰ هکتار است. ۳۵۰ هزار نفر در این منطقه زندگی کرده و منطقه ۲۲ در میانه مرزهای شمالی شهر تهران، مجاورت منطقه ۵، استان البرز و منطقه ۲۱ قرار دارد.


دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاران منطقه ۲۲ فرصت‌های این منطقه را به ترتیب زیر اعلام کرد پارک جنگلی چیتگر، بوستان جوانمردان، دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار، روستای وردیج، خرگوش دره، پارک جنگلی لتمان کن، به عنوان منابع ارزشمند و بستر اولیه توسعه گردشگری در زیرشاخه‌های گردشگری طبیعت، گردشگری مذهبی، گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری میوه و غذا و...


وی همچنین وجود ۵۶ کیلومتر معابر اصلی و شریان‌های بزرگراهی عمدتاً نوساز با دسترسی آسان و حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی و وجود رشته‌های متعدد از قنوات و آب‌های زیر سطحی را دیگر فرصت منطقه دانست. همچنین از مراکز متعدد خرید و خدمت به عنوان منابع اقتصادی –شهری در رونق کسب و کار یاد کرد. وجود زمین‌های بایر به میزان کافی برای کاشت درخت و تبدیل آنها به جنگل زار جهت جلوگیری از آلودگی هوا و کمک به محیط زیست فرصت استثنایی منطقه برای حفاظت از محیط زیست تهران اعلام کرد.

قدیمی با اشاره به اینکه ابر چالش این منطقه حمل و نقل عمومی است، درخواست کرد امتداد خط ۶ مترو به این منطقه پیگیری شود.

این نماینده شورایاری منطقه ۲۲ با بیان اینکه نبود مدرسه دولتی و رشد قارچ گونه مدارس غیر انتفاعی در منطقه در حال رشد است به عمل نکردن شرکت‌های انبوه ساز به وظایف خود از نظر رفاهی و اجتماعی انتقاد کرد، گفت: با وجود اراضی بی دفاع شهری در سطح منطقه ضریب امنیت به دلیل کمبود کلانتری امنیت در سطح محله کم است.

نماینده شورایاری منطقه ۲۲ ایجاد ترافیک در روزهای تعطیل در اطراف دریاچه اما عمده ترین مشکل این منطقه آب شرب است.

وی اظهار داشت: بوی بد فاضلاب که از اتوبان خرازی به بلوار کاشان در ضلع غربی است باعث سلب آسایش مردم منطقه شده است.

قدیمی خطاب به شهردار منطقه گفت: سگ‌های ولگرد باعث سلب آسایش مردم شده و مراکز نگه داری تأثیری در رفع خطر آنها نشده است.

این رابط شورایاران منطقه ۲۲ در ارتباط با مشکلات منطقه خطاب به اعضای شورا اعلام کرد که متأسفانه این مشکلات در طول سالیان قبل و با توجه به توسعه منطقه ایجاد شده و نیازمندیم این مشکلات به صورت جدی در شورای شهر تهران بررسی شود. قدیمی این مشکلات را به ترتیب به شرح زیر اعلام کرد.

ایجاد ترافیک در ایام تعطیلات در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس، کمبود سرانه‌های فرهنگی و ورزشی، قطع درختان پارک چیتگر، از بین رفتن فضای سبز در بوستان‌های منطقه، عدم آبرسانی به موقع بوستان جنگلی چیتگر که سرمایه ملی است، عدم برخورداری آب شرب منطقه از استانداردهای لازم، عدم تعامل شهرداری منطقه با شورایاران منطقه، نداشتن سرای محله، نبود درمانگاه در محله، نبود بوستان کافی در محله، نبود پارکینگ کافی برای استفاده شهروندان گردشگر، یک طرفه بودن زیر گذر اتوبان تهران – کرج، آسفالت نامناسب معابر محله، مسدود بودن مسیر ضلع شرق به غرب خیابان شهیدان وفایی، عدم جمع آوری حصارکشی مجتمع‌های مسکونی، ترافیک ناشی از سه شنبه بازار، بوی بد فاضلاب بلوار کاشان، تاریکی بوستان مسافر، ناقص بودن کف پوش بخشی از پیاده روی پارک، ادامه معبر بنفشه ۱۳ شمالی که خاکی بوده و فاقد جدول کشی و شیب مناسب است که هنگام بارندگی آب به منازل شهروندان نفوذ می‌کند، وضعیت نامناسب معابر و خیابان‌ها، وجود سگ‌های ولگرد، وجود ساختمان‌های ناایمن منطقه، خشک شدن فضای سبز و عدم آسفالت معابر، نداشتن سرای محله (محلات دریاچه، صدرا، آبشار) ابراز تأسف کرد.

منبع: مهر

کد خبر 125923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha