برنامه ریزی برای 3.4 میلیارد دلار داخلی سازی در سال 1400

تداوم سیاست های تحقق نهضت ساخت داخل با رویکرد توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور هدف گذاری و برای تحقق این مهم در سال 1400، سه میلیارد و 400 میلیون دلار داخلی سازی توسط استان ها برنامه ریزی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اعلام این خبر و با تبیین اولویت های سه گانه این معاونت در سال جاری گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل با محوریت خوداتکایی صنعتی، تکمیل ظرفیت‌های ‌خالی واحدهای صنعتی با اولویت افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی صنایع منتخب و تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع از جمله مهمترین برنامه های اجرایی در سال جاری است.

وی که راهبری برنامه های بخش صنعت کشور را بر عهده دارد، با اشاره به توسعه داخلی سازی در صنایع راهبردی نظیر لوازم خانگی، خودرو، ماشین سازی و تجهیزات، مخابرات، تجهیزات پتروشیمی وپالایشگاهی و ... اظهار داشت: در سال گذشته سه میلیارد و 500 میلیون دلار داخلی سازی توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور با هدایت و راهبری مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی صورت گرفته است.

 

مهدی صادقی نیارکی


صادقی نیارکی تداوم برگزاری میزهای توسعه وتعمیق ساخت داخل را از دیگر رویکردهای معاونت امور صنایع در سال جاری توصیف کرد و افزود: تاکنون 14 میز تخصصی با هدف بهم رسانی نیازها و توانمندی های صنعتی برگزار شده است و پنجمین میز تخصصی توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو نیز به زودی برگزار خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت تکمیل ظرفیت های خالی واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه های اجرایی این مجموعه برشمرد و خاطرنشان کرد: صنایع راهبردی نظیر لوازم خانگی، حمل ونقل، نساجی، پوشاک، سلولزی، پتروشیمی، تایر و ... از جمله بخش های تولیدی است که برای توسعه ظرفیت تولید آن ها برنامه ریزی صورت گرفته است و در صورت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز، این صنایع با سرعت بیشتری جهش تولید را محقق خواهند کرد.

کد خبر 131457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha