کد خبر 132228
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

براساس نقشه‌ های هواشناسی بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار خواهند داشت.

به گزارش پرشین خودرو، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی، با اعلام این خبر گفت: از امروز تا سه روز آینده در غالب نقاط کشور جوی آرام و پایدار را پیش‌بینی می‌کنیم و فقط در استان‌های حاشیه دریای خزر مثل گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل و ارتفاعات شمال شرق واقع در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده و موقتی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در نواحی جنوبی با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی و پدیده مانسون هند قسمت‌هایی از جنوب شرق کشور یعنی جنوب سیستان و بلوچستان همچنین نواحی شرقی استان هرمزگان مثل منطقه بشاگرد و ارتفاعات کرمان طی سه روز آینده بارش‌های خفیف و پراکنده پیش رو خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه وزش باد پدیده غالب در کشور است، گفت: در نواحی غربی از شمال غرب نواحی غربی و جنوب غرب کشور برای فردا وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود، ضمن اینکه در استان تهران سمنان قم دوشنبه وزش باد نسبتاً شدید پیش رو خواهیم داشت.

سرکرده ادامه داد: برای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در نواحی شرقی شدت می‌گیرد که متاسفانه در برخی نقاط باعث تولید گرد و خاک خواهد شد. آب‌های شمالی و جنوبی کشور برای امروز مواج است. دریای خزر و همچنین دریای عمان و خلیج فارس مواج خواهد و دلیل آن هم چیزی جز وزش باد و انتقال انرژی باد به سطح بالا نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی صاف دارد و پیش بینی می‌شود امروز دما در تهران در گرم‌ترین ساعات به ۳۸ درجه برسد.

کد خبر 132228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha