افزایش قیمت خودرو، ارتباطی به عرضه خودرو در بورس کالا ندارد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: به هیچ عنوان افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر ارتباطی به عرضه خودرو در بورس کالا ندارد، بلکه انتظارات تورمی و قیمت ارز عامل این افزایش قیمت بوده است، چنان‌که خودروی پارس تاکنون در بورس عرضه نشده، اما قیمت آن در بازار افزایش بیش‌تری نسبت به سایر محصولات داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی خطیبی، با بیان این مطلب، بورس کالا را عامل توازن در قیمت خودرو دانست و اظهار داشت: خودروی هایما اس7، مبلغ 300 میلیون تومان کم‌تر از قیمت بازار در بورس کالا عرضه شد. 

وی در ادامه به مقایسه تولید خودروی سواری در ایران و کشورهای خارجی پرداخت و تصریح کرد: در سال 2022 ایران بالاترین نرخ رشد تولید خودروی سواری را داشته است، به طوری که از کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه و ایتالیا تولید بیش‌تری داشته و به عنوان دهمین کشور بزرگ خودروساز دنیا معرفی شده است. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به آمار تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، بیان کرد: در 11 دی‌ماه، مجموع تولید در گروه بالغ بر 480 هزار دستگاه انواع خودروی سواری و تجاری است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 150 هزار دستگاهی را رقم زده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران خودرو هم زمان با افزایش در زمینه کمی، در حوزه کیفی نیز با اجرای پروژه های متعدد، افزایش 50 درصدی را نسبت به سال قبل در زمینه کیفیت محصولات رقم زده است. 
 

کد خبر 140405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha