کدام خودروها به نمایشگاه قطعات رفته است؟

هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و هم‌زمان با قطعه‌سازان، برخی خودروهای جدید نیز در نمایشگاه حضور دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه قطعات خودرو از جمله نمایشگاه‌هایی است که برای عموم مردم جذابیت آن چنانی ندارد. با این وجود برخی خودروسازان مانند سایپا و ایران خودرو، محصولات جدید خود را در این نمایشگاه به نمایش درآوردند.
سایپا در نمایشگاه قطعات خودرو، سالن اصلی خود را به دو خودروی شاهین اتوماتیک و کارون دوکابین مزین کرده است.
 

کارون دوکابین

کارون دوکابین
کارون دوکابین به پیشرانه ۲.۴ لیتری با قدرت ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متری مجهز است که یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک
شاهین اتوماتیک CVT از نظر ظاهری تفاوت‌های جزئی با شاهین دنده‌ای دارد اما نمای کلی خودرو تفاوتی با قبل ندارد. از جمله تغییرات ظاهری نسخه اتوماتیک شاهین با نسخه دنده‌ای اضافه شدن خط کروم بالای محل نصب پلاک عقب، کروم کاری جلو پنجره و آنتن کوسه‌ای است.
شاهین اتوماتیک CVT در بخش فنی از همان قلب تپنده نسخه دنده‌ای خود بهره مند شده است. این خودرو همان پیشرانه معروف ساخت شرکت مگاموتور را داشته که یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ است و با عنوان M۱۵ توربو شناخته می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را داراست که برای خودرویی در این سگمنت مناسب ارزیابی می‌شود. همانطور که از نام این خودرو مشخص است جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۷ سرعت است که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

دنا جوانان

دنا جوانان

دنا جوانان را می‌توان لوکس‌ترین و بروزترین عضو خانواده پرجمعیت دنا دانست که در بخش‌های فنی و امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت‌های چشمگیری با دیگر نسخه‌های دنا و دنا پلاس دارد.
چندی پیش ایران خودرو در حاشیه رونمایی از پیشرانه‌های جدید خود تحت عنوان EFP از دنا پلاس توربو EFP نیز رونمایی کرد که اکنون همان دنا پلاس توربو EFP، دنا جوانان نام گرفته است.

دنا جوانان


در نمای ظاهری هیچ تفاوتی میان دنا جوانان و دنا پلاس وجود ندارد و نسخه جوانان از همان ظاهر پرطرفدار قبلی بهره می‌برد.
به جز افزایش 13 اسب بخار قدرت و 25 نیوتن متر گشتاور، پیشرانه جدید و قدرتمند EFP دناجوانان، مصرف پایین‌تر و آلایندگی کمتری نسبت به پیشرانه قبلی یعنی EF7 توربوشارژ دارد. دنا جوانان موفق به دریافت استاندارد عابر پیاده نیز شده است.

تارا V4

تارا V4

تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه TU5P بهینه شده بهره می برد که موتوری ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت تیپ‌ترونیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود که این گیربکس دارای دو روش رانندگی اسپرت و برفی هم بوده که با کلیدهای تعبیه شده کنار شیفتر دنده می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

تارا V4


تارا V4 دارای در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا (Kick Sensor)، گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، تودوزی متفاوت برای صندلی‌ها، تنظیم جلو و عقب برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب داینامیک، چراغ آفتاب‌گیر راننده، چراغ محفظه داشبورد است و دارای چراغ خوشامدگویی درهای جلو (در زیر رودری‌ها) بهره می‌برد که به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پا راننده و سرنشین را روشن می‌کند.

کد خبر 143194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha