موتور کامیون‌های کمپرسی جفت محور کشور برای ۴۰ سال قبل است / در ۱۰ سال گذشته، سالانه فقط ۲ هزار کامیون تولید شده است!

مدیرعامل شرکت آرین دیزل گفت: عمده کامیون‌های کمپرسی جفت محور کشور با موتور ۲۴۰ اسب بخار و تکنولوژی ۴۰ سال تولید و عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سعید محمودی، با بیان این مطلب اظهار داشت: هم‌اکنون در تولید و عرضه کامیون‌های جفت محور به رغم تقاضای بالا شاهد عرضه کم هستیم.
وی که در رونمایی از کامیون کمپرسی جفت محور ایکس ۵۰۰۰ دی شک موتو (X۵۰۰۰D) سخن می‌گفت، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد عرضه و تولید کامیون‌های با تکنولوژی قدیمی در کشور بوده‌ایم که همین تولیدات هم به‌صورت محدود انجام‌گرفته است.
محمودی با توجه به جای خالی کامیونهای کمپرسی و باری جفت محور در بازار کشور، متذکر شد: براساس گزارش سازمان راهداری، افزون بر ۶۰ هزار کامیون در کشور تردد دارد که حدود ۳۰ درصد از این خودروها عمر بالای ۱۵ سال دارد و نیازمند جایگزینی است.

سعید محمودی مدیرعامل آرین دیزل
سعید محمودی مدیرعامل آرین دیزل


مدیرعامل شرکت آرین دیزل با توجه به نیاز جایگزینی ۲۰ هزار کامیون فرسوده در کشور، اضافه کرد: سالانه دو هزار دستگاه به تعداد کامیون‌های فرسوده کشور اضافه می‌شود و این در حالی است که طی ۱۰ سال گذشته به طور متوسط سالی دو هزار دستگاه کامیون در کشور تولید شده است.
وی در ادامه از کارکرد عمومی و وسیع کامیون کمپرسی جفت محور  ایکس۵۰۰۰دی شک‌موتو سخن گفت و مهمترین بازار این کامیون را فعالیت‌های عمرانی و معادن کشور دانست.
محمودی با توجه به اهمیت موتور در خودروهای سنگین، از تجهیز کامیون کمپرسی جفت محور شک موتو به موتور ۴۵۰ اسب بخار کامینز خبر داد که یک سر و گردن از کامیون‌های مشابه بازار بالاتر است.
مدیرعامل آرین دیزل، کامیون X۵۰۰۰D را مجهز به قوی‌ترین موتور در بین تولیدات امروز کشور دانست که از گیربکس مدرن فست نسل جدید نیز بهره می‌برد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت آرین دیزل با بررسی نیاز کشور، نسبت به انتخاب و عرضه خودروهای سنگین و تجاری با تکنولوژی روز اقدام می‌کند.

کد خبر 143247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha