از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید تا هدف گذاری تولید ۱.۵میلیون خودرو در سال ۱۴۰۳ / پیش بینی وزیر از نرخ رشد ۱۵ درصد تولید خودرو در سال جاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از چند هفته گمانه زنی فعالان حوزه تولید و رسانه ها در خصوص برنامه تولید خودروسازان در سال ۱۴۰۳ بالاخره از برخی برنامه های خودرویی این وزارتخانه در سال جاری رونمایی و اعلام کرد که در سال جاری تلاش می کنیم ظرفیت تولید خودرو را ۲۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عباس علی آبادی با اشاره به برنامه گسترده این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت خودرو تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت روزانه تولید خودرو را به ۵ هزار خودرو افزایش یافته است  و تلاش داریم که این عدد را حدود ۲۰درصد افزایش دهیم که جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

این اظهارات وزیر صمت در خصوص افزایش ظرفیت تولید حالی است که هفته گذشته نیز وزیر صمت با اشاره به اینکه تولید خودرو در سال گذشته و نسبت به ۱۴۰۱ رشد هشت درصدی داشته است، اعلام کرده بود که قرار است امسال نرخ رشد تولید به ۱۵ درصد برسد.

علی آبادی با توجه به اینکه در سال گذشته حدودا یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده است ، اضافه کرد: وزارت صمت برای رشد تیراژ خودرو تا ۲۰۰ هزار دستگاه برنامه ریزی کرده است. در واقع وزارت صمت به دنبال رساندن تولید خودرو در کشور به بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است.

با وجود برنامه وزارت صمت برای تیراژ تولید خودرو در سال جاری باید دید با توجه به مشکلات تامین نقدینگی موردنیاز برای تولید بالای ۱.۵ میلیون دستگاه و مسائل مطرح در خصوص اصلاح قیمت کارخانه ای خودروها متناسب با هزینه تولید آیا خودروسازان امسال هم به سرنوشت سال گذشته دچار خواهند شد یا در تحقق برنامه وزارت صمت موفق خواهند شد.

کد خبر 145022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha