سایپا و ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰۰۰ خودرو صادر کردند (+جزئیات و برنامه سال ۱۴۰۳)

گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ هزار و ۳۵۹ دستگاه خودرو صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در سال ۱۴۰۲ شرکت سایپا تعداد ۳ هزار و ۲۲۰ دستگاه و شرکت ایران خودرو ۲ هزار و ۱۳۹ دستگاه انواع خودرو صادرات داشته است. و در مجموع این دو شرکت موفق به صدور ۵ هزار و ۳۵۹ دستگاه انواع خودرو شده است.

ارزش دلاری صادارت محصولات سایپا ۱۸ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۶۴۶ دلار و ارزش دلاری صادرات ایران خودرو ۱۵ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۷۸ دلار شده است. مجمع ارزش دلاری صادرات ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۲۴ دلار بوده است.

در سال گذشته این دو شرکت خودروسازی علاوه بر خودرو به ارزش ۱۴ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۲۲ دلار قطعه نیز صادرات داشته اند.

براساس این گزارش بیشترین و کمترین میزان تعداد صادارت خودرو از سوی ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ به ترتیب با ۶۳۱ و ۳ دستگاه مربوط به ماه های آبان و مهر بوده است. بیشترین و کمترین میزان تعداد صادارت خودرو از سوی سایپا در سال مورد گزارش نیز به ترتیب ۱۱۵۶ و ۵۰ دستگاه مربوط به ماه های خرداد و مهر می باشد.

ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ خودروهای تولیدی خود را به کشورهای عراق(۷۸۰ دستگاه)، سنگال(۵۲۰ دستگاه)، آذربایجان(۶۲۴ دستگاه) و ۲۱۵ دستگاه به سایر کشورها صادر کرده است.

شرکت سایپا نیز در سال گذشته موفق به صدور خودروهای تولیدی به کشورهای عراق(۱۶۸۰ دستگاه)، پاکستان(۵۱۰ دستگاه)، ونزوئلا(۱۰۰۰ دستگاه) و ۳۰ دستگاه به سایر کشورها شده است.

برنامه صادرات خودرو و قطعات منفصله شرکت سایپا در سال ۱۴۰۳ شامل صادرات ۱۵ هزار دستگاه محصول به کشورهای عراق، ونزوئلا، روسیه و بلاروس، سوریه و سایر بازارها می شود. به این برنامه باید صادرات ۵ هزار دستگاه محصولات شرکت زامیاد به کشورهای عراق، ونزوئلا، روسیه و بلاروس را اضافه کرد.

خودروهای صادارتی سایپا شامل خودروهای ساینا، سایپا ۱۳۱،سایپا ۱۵۱، کوئیک، شاهین و وانت زامیاد می شود.

شرکت ایران خودرو نیز برای صادارت ۱۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع خودرو و قطعات منفصله در سال ۱۴۰۳ به کشورهای عراق، سوریه، سنگال، عمان، تونس، الجزایر، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه و بلاروس و بازارهای جدید برنامه ریزی کرده است.

خودروهای صادراتی ایران خودرو شامل پژو پارس، تارا، دنا پلاس، پژو ۲۰۷، سون پلاس، سمند، رانا پلاس، ریرا و وانت آریسان خواهد بود.

کد خبر 145028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha