خودرو لاماری هیبریدی وارد بازار شد / نسخه هیبریدی لاماری با ۷ سال گارانتی باتری تحویل خریداران شد

شرکت آرین پارس موتور در مراسمی نخستین سری از خودرو لاماری هیبریدی را با ۷ سال گارانتی باتری تحویل خریداران داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروز اولین سری از خودرو لاماری هیبریدی به خریداران این خودرو از سامانه یکپارچه تحویل داده شد و به این ترتیب با تحویل نخستین لاماری هیبریدی های وارداتی به مشتریان، قیمت این خودرو نیز در بازار مشخص شد.

لاماری ایما هیبرید جدیدترین محصول شرکت آرین پارس موتور است که اولین سری از این محصول با فروش فوری و قطعی در اسفند ماه سال گذشته در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی با قیمت یک میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مدت تحویل ۳۰ روز کاری عرضه شد و حالا شرکت آرین پارس موتور بدون تاخیر و سر موعد ۳۰ روز ، اولین سری از این خودروها را تحویل مشتریان داد.

به گفته مدیر خدمات پس از فروش شرکت آرین پارس موتور، لاماری ایما هیبرید دارای ۷ سال گارانتی باتری و سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی خودرو است.

شیران، همچنین به تمامی مشتریان خودرو لاماری هیبریدی اطمینان داد که در زمینه خدمات پس از فروش با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهد شد و تمامی نمایندگی های شرکت آرین پارس موتور آمادگی دارند تا در صورت نیاز، خدمات مورد درخواست را به مشتریان محصول لاماری ایما هیبرید ارائه کنند.

امکانات کم مصرف ترین محصول وارداتی آرین پارس موتور

لاماری ایما هیبرید با مصرف سوخت میانگین ۵ لیتر در حال حاضر جز معدود خودروهای کم مصرف بازار ایران است. این خودرو علاوه بر هیبرید بودن، نسخه فول آپشن لاماری ایما نیز محسوب می‌شود و به امکاناتی از جمله دوربین ۳۶۰ درجه، گرم کن و سرد کن صندلی ها و ماساژور صندلی راننده، صندلی برقی دارای حافظه برای راننده، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، درب صندوق برقی با سنسور پا و دوربین ثبت وقایع جلو مجهز است.

تصاویر مراسم تحویل لاماری ایما هیبرید را در گالری ذیل ببینید:

نسخه هیبریدی لاماری ایما علاوه بر اینکه تمام آپشن‌های نسخه بنزینی را دارد از ویژگی‌ها و امکانات ایمنی بیش‌تری نیز برخوردار است؛ مانند سه حالت تنظیم ترمز Cozy، اسپرت و استاندارد، سیستم کمکی تغییر لاین LDWS، هشدار باز بودن در ها DOW، هشدار نقاط کور BSD و هشدار عبور ترافیک عقب RCTA.

لاماری ایما هیبرید همچنین دارای تجهیزاتی مانند ۶ کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، ، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب را در بخش ایمنی دارا می باشد.

لاماری ایما HEV در بخش رفاهی،  سانروف پانوراما، نمایشگر دیجیتالی ۲۵/۱۰ اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۲۵/۱۰ اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده باقابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس را از نسخه اولیه به ارث برده است.

تفاوت اصلی نسخه هیبریدی لاماری با مدل بنزینی

اصلی‌ترین تفاوت لاماری ایما هیبریدی با مدل بنزینی، در پیشرانه این دو نسخه است. در نسخه هیبرید، یک موتور برقی ۱۷۴ اسب ‌بخاری به موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ اضافه شده است. باتری ۲ کیلووات ساعتی آن نیز از طریق ترمزگیری و ... شارژ می‌شود. وزن خودرو در نسخه هیبرید بیش‌تر شده، اما عملکرد بهتر و مصرف سوخت کمتری را شاهد هستیم. برای مثال، شتاب نسخه هیبرید ۲  ثانیه سریع‌تر شده و در عوض ۲ لیتر بنزین کم‌تری مصرف می‌کند.

ظاهر بیرونی این خودرو، تغییر عمده‌ای با نسخه بنزینی نداشته و تنها اصلاح شده است. البته سپرهای جلو و عقب نسخه هیبرید با نسخه بنزینی متفاوت است. در بخش جلو نیز عناصر عمودی با ظاهر کروم به بخش پایین سپر اضافه شده و با نسخه معمولی متمایز است.

در داخل کابین نسخه هیبریدی لاماری ایما نیز عناصر جدیدی دیده می‌شوند؛ برای مثال، صندلی‌های یکپارچه و متفاوت تعبیه شده و تریم فسفری نیز دیده می‌شود. دکمه استارت طراحی الماسی پیدا کرده و اهرم تعویض دنده نیز متفاوت است. صندلی‌های اسپرت و یکپارچه لاماری ایما هیبرید، برای راننده در ۱۰  جهت به طور برقی تنظیم می‌شوند. این تنظیمات در نسخه معمولی و بنزینی تنها ۶  جهت بود. علاوه بر آن، ماساژور ۵ حالته، مموری صندلی و آینه و همچنین گرمکن و سردکن صندلی نیز برای راننده دردسترس است. اکنون صندلی سرنشین جلو نیز تنظیم ۴ جهته برقی، گرمکن و سردکن نیز دارد.

کد خبر 145115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha