کد خبر 22080
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
طراحی اولین کمربند ایمنی کودک در کشور

پرشین خودرو: از قدیم گفته اند که همیشه نیاز باعث خلاقیت می شود و سادگی و پیچیدگی آن مهم نیست. مهم این است که خودمان را باور کنیم و منتظر نباشیم تا دیگران برای نیازهای امروز و فردای جامعه ما محصولات جدیدی با فرهنگ های غیربومی و قیمت های گزاف بوجود آورند.

به گزارش «پرشین خودرو»، این عقیده اکبر پیرزادی، مبتکر کمربندهای ایمنی مخصوص کودکان است. آقای پیرزادی بفرمائید چه انگیزه ای باعث شد که شما به نیاز این نوآوری پی ببرید؟ روزی فرزندم در خودروی من کنار نشسته بود و وقتی کمربند ایمنی صندلی را بست، دیدم که سر و صورت وی به خاطر قد و قامت کوتاه و کوچکش توسط کمربند اذیت می شود و خودش هم می گفت که این کمربند برای شما بزرگ ترهاست و ما کوچکترها را اذیت می کند. من هم دیدم حرف او حق است و از آنجا بود که ذهن من به این سمت رفت که کمربندی ویژه کودکان را طراحی کنم. با این تفاسیر از این به بعد کودکان در خودرو با خیال راحت و امنیت بیشتری روی صندلی می نشینند؟ بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت و یونیسف علت 85درصد مرگ و میر کودکان تصادفات رانندگی است. در جهان روزانه 2000 کودک بر اثر تصادفات رانندگی راهی بیمارستان ها می شوند. در حال حاضر کمربند های که در خودرو ها نصب می شود برای استفاده کودکان مناسب نیست و اصولا طراحی آنها برای ایجاد ایمنی کودکان نبوده و علاوه بر عدم ایجاد ایمنی ممکن است در تصادفات رانندگی موجب آسیب های جدی به کودکان شود. کمی هم از مزایای این نوآوری بگویید و اینکه چگونه در خودرو قابل نصب است؟ از جمله مزایای ساخت این محصول می توان به ایجاد ایمنی و حفظ جان کودکان در خودرو، کاهش آمار تلفات و مصدومیت کودکان در خودرو، عدم اشغال فضا و ضریب ایمنی بالا نسبت به صندلی کودک و قابلیت نصب آسان بدون نیاز به سوراخ کاری خودرو اشاره کرد. رمز موفقیت خود را در تولید این محصول چه می دانید؟ ابتدا الطاف بیکران خدای رحمان را عامل موفقیت خودم می دانم. از سوی دیگر هم از آنجایی که شرکت سایپاآذین یک مجموعه صندلی سازی است و این کمربند ایمنی روی صندلی خودرو نیز نصب می شود، ایده اولیه کار را با کمک دوستانم در سایپاآذین دریافت کردم. مدیریت عامل محترم و مدیریت محترم بازار یابی وفروش شرکت سایپا آذین باحمایت، همکاری و مشاوره های بهنگام و روی همیشه گشاده مرا در رسیدن به این موفقیت یاری کردند . ضمن اینکه ایده اصلی این طراحی از دل سایپاآذین بیرون آمد. حتی اگر این نوآوری بتواند یک درصد آمار تلفات و مصدومیت کودکان درتصادفات را کاهش بدهد برای من کافی است. این کمربند ایمنی هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد و در تمام خودرو ها و صندلی های عقب قابل نصب است؟ خیر این محصول کاملا ایرانی است و قابلیت نصب روی همه خودرو ها را دارد. هیچ وقت فراموش نمی کنم وقتی که برای اخذ مجوز به پلیس راهور ناجا مراجعه کرده بودم یکی از افسران ارشد آنجا گفت که حتی اگر این کمربند ایمنی یک درصد آمار تلفات و مصدومیت کودکان در تصادفات را کاهش دهد کافیست و ما تنها افتخارمان در این نوآوری این است که بتوانیم جان حتی یک کودک را از مرگ و مصدومیت نجات دهیم.
کد خبر 22080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مامان محمدسينا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 0
    باسلام بنده1كودك 3سال و5ماهه دارم كه 13-14كيلوست وميخوام ازاين محصول خريداري كنم وبه جهت دارابودن خودروي مابه ايربگ درصندلي جلو مجبورم فرزندم رابرروي صندلي عقب بنشونم آياميشه اين محصول روروي وسظ صندلي عقب نصب كرد؟ميخوام ازجلوراحت ببينمش واينكه به درب صندلي عقب دست نزنه ممنون ميشم راهنماييم كنيد
  • نوروزی هستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    5 0
    کمربندایمنی کودک را ازکجا میتونم تهیه کنم ؟ لطفا مراکزفروش را درسایت اعلام کنید . متشکرم
  • امامی هستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    5 0
    نزدیک 8ماه است دنبال آدرس فروش کمربند هستم پیدا نمی کنم لطفاآدرس را اعلام فرمایید.تا چیز دیگری نخریدم
  • باقري ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    سلام براي خريدنه قيمت نه آدرس راننوشته ايد لطفا تلفن رااعلام فرماييد
  • کریمی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    1 0
    باسلام . لطفا راهنمایی بفرمایید چه جوری میتوانیم کمربندایمنی برای کودکم تهیه کنم ؟ باتشکر
  • بهرامی زاده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    3 0
    با سلام، لطفا" در خصوص نحوه خرید این محصول راهنمایی کنید
  • فاطمه پیرزادی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    بادرود به هم میهن های گرانقدر ، درجواب خواهر محترم (مامان محمد سینا ) بایدگفت بله این کمربندایمنی قابلیت نصب روی تمامی صندلی های خودرو را دارد وبهترین موقعیت برای نصب این کالا وسط صندلی عقب خودروست .
  • مهدی عرفانیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    0 1
    باسلام . یکعدد کمربندایمنی کودک برای فرزندم تهیه کردم بسیار عالیه ، دیگه باخیال آسوده رانندگی می کنم ،لازم میدونم تشکر کنم از شما که این محصول را معرفی کردید .
  • کارشناس ایمنی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 0
    دوستان این کمربند به هیچ عنوان ایمن نیست و ممکنه در تصادف، به کودکان شما آسیب بزنه، بهترین وسیله، صندلی ایمنی کودک هستش و در تمام دنیا متداوله و در تمام تست های تصادف استاندارد دنیا از اون استفاده می شه. متاسفانه شاهد این هستیم که هرکس به زعم خودش می آید و یک طرح، آن هم در حوزه نجات جان آدمها می دهد ولی بدون داشتن تجربه و دانش کافی، باعث آسیب بیشتر می شود. این کمربند تا بحال در هیچ تصادف واقعی تست نشده و آزمایش خود را پس نداده است، ولی به صورت کلی، باید گفت هیچ کمکی نمی کند چود به راحتی بالاتنه کودک از قسمت رکابی جدا می شود و کودک به با سعت به جلو حرکت می کند و کمرش بیش از حد خم می شود. صندلی بخرید