کد خبر 35165
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
ب.ام.و در تدارک جانشین شایسته برای i8

پرشین خودرو: خودرو رادیکال بی.ام.دبلیو i8 در حال حاضر در خیابان ها است و حالا خودروساز باواریایی در حال کار بر روی جانشینی شایسته برای این مدل است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این مدل در سال ۲۰۱۶ و برای گرامیداشت جشن ۱۰۰ سالگی بی.ام.دبلیو عرضه خواهد شد که البته در بسیاری از قطعات با i8 دارای نقاط اشتراک فراوانی است ولی دارای نیروی خروجی بیشتری است و هنوز هم ترکیبی خواهد بود ولی دارای یک موتور بزرگتر ۱٫۵ لیتری با قدرت پیشرانه ۲۳۱ اسب بخاری ۳ سیلندر است.

p90133085_highres-970x548-c-970x548-c
موتور الکتریکی آن نیز به روز شده ولی دارای خروجی بیشتر در جدود ۱۳۱ اسب بخار است که بدین ترتیب باید شاهد وزن بیشتری باشیم ولی بی.ام.دبلیو با استفاده از فیبر کربن و آلومینیوم صرفه جویی خوبی در آن انجام داده است تا توزین وزن ۵۰:۵۰ را شاهد باشیم و در ضمن دارای شتاب صفر تا صد در کمتر از چهار ثانیه است والبته ممکن است بی.ام.دبلیو در یادبود مدل افسانه ای BMW M1 از سیستم موتور وسط در i9 بهره گیرد.

bmw-moving-forward-with-supercar-project-for-2016-now-called-m8-625x468-c-625x625
شایان ذکر است که خودرو افسانه ای BMW M1 در بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ تولید شد که بیشتر شبیه یک سوپرخودرو ایتالیایی بود تا اینکه شبیه به یک خودرو اصیل آلمانی باشد که در آن زمان شایع شد که از فراری ۳۰۸ GTS الهام گرفته است که نسخه اریجینال و پایه دارای قدرت پیشرانه ۲۷۶ اسب بخاری نیز بود.
نسخه مسابقه ای M1 تحت عنوان BMW M1 Procar با قدرت پیشرانه ۴۷۰ اسب بخاری عرضه شد که در رقابت‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۰ شرکت کرد و در ادامه خودروساز آلمانی از یک نسخه اصلاح شده M1s رونمایی کرد که با از بین بردن مزیت‌های فنی و با تمرکز بر روی مهارت عرضه شد که البته موفقیت BMW M1 Procar را بدست نیاورد.

bmw-warhol-art-m1-625x1000-970x548-c
به گزارش خودروسازی، نسخه بزرگداشت M1 تحت عنوان M1 Homage Concept در سال ۲۰۰۸ و با قدرت پیشرانه ۶۰۰ اسب بخاری توربودوگانه V8 با ظرفیت ۴٫۰ لیتر عرضه شد که دارای قیمت بالای ۳۰۰ هزار دلار بود که البته هیچ گاه نسخه تولیدی آن در دسترس علاقمندان قرار نگرفت و حالا شاید خودروساز آلمانی قصد دارد تا با BMW i9 جبران مافات کند.

کد خبر 35165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha