کد خبر 48205
۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
به یادماندنی ترین اسپرت ها آمریکا

پرشین خودرو: از سال 2000 به بعد، خودروسازان امریکایی کلیشه های رایج خود را کنار گذاشته و با تولید خودروهای اسپرت مدرن توانستند بازار را به سود خود تغییر دهند.

به گزارش «پرشین خودرو»، از سال ۲۰۰۰ خودروهای اسپرت آمریکایی روند رو به جلویی را در طراحی و بازدهی شروع کردند و با دور ریختن کلیشه‌های مربوط به خود از آن زمان اقدام به ساخت برخی از برترین خودروهای اسپرت در جهان نمودند.
در این جا ما به بررسی ۱۰ خودرو اسپرت برتر امریکایی در قرن جدید می‌پردازیم که بدون شک نباید انرا از دست بدهید.

Chevrolet Cobalt SS Turbo

۱۰-Chevrolet Cobalt SS با تولید در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰
خودرو Chevrolet Cobalt SS از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در خط تولید قرار گرفته است که دارای یک بازدهی دست کم گرفته شده در ۱۰ سال گذشته بوده است.
در زیر هود این خودرو شاهد یک موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر هستیم که در مجموع دارای قدرت پیشرانه ۲۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ پوند بر فوت است.
سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز پنج سرعته دستی با یک سیستم تعلیق به خوبی تنظیم شده است که بدین ترتیب شاهد یک خودرو فوق العاده سریع هستیم که البته به لطف لاستیک‌های ۲۲۵/۴۰R18 تابستانی است.
این خودرو سریع تر از مدل‌هایی همچون Mitsubishi EVO و Subaru WRX STI در کورس‌های جاده ای است.

Ford F-150 Lightning
۹٫ Ford F-150 Lightning تولید در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴
هیچ لیستی از خودروهای اسپرت آمریکایی بدون یک پیکاپ جالب نخواهد بود و فورد تصمیم گرفت تا از مدل رویایی F-150 خود فراتر از یک پیکاپ معمولی عمل کند.
در زیر کاپوت این خودرو شاهد یک موتور ۵٫۴ لیتری V8 سوپرشارژ هستیم که دارای مشخصاتی همچون قدرت پیشرانه ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۴۰ پوند بر فوت است که بعدها به ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ پوند بر فوت افزایش یافت و به هر حال باید قبول کنیم پیکاپ F-150 می‌تواند تقریبا بهتر از هر محصول دیگر کلاس خود در جاده‌ها عمل کرده و دارای بازدهی باشد.


Pontiac GTO
۸٫ Pontiac GTO با تولید در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸
یکی دیگر از خودروهای جنرال موتورز با بازدهی بالا که البته بازهم دست کم گرفته شده است خودرو Pontiac GTO است که البته به مدت کوتاه و تنها ۳ سال در دسترس خریداران قرار گرفته است زیرا این خودرو نتوانست پیش بینی‌های فروش را در نزد مدیران ارشد برآورده کند که البته بسیاری استفاده از لقب GTO از یک خودرو اسپرت استرالیایی را دلیل شکست آن می‌دانند.
به هر حال بسیار شرم اور است که این خودرو چندان در بازار دوام نیاورد زیرا این خودرو در زیر هود خود دارای یک موتور V8 با ظرفیت ۵٫۷ لیتری با قدرت پیشرانه ۳۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۵ پوند بر فوت است که در سال ۲۰۰۵ نسخه قدرتمندتر آن موتور ۶٫۰ لیتری V8 با قدرت پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور به بازار معرفی کرد که با سیستم‌های شش سرعته دستی و چهارسرعته اتوماتیک در دسترس بود تا یک ترکیب کامل از خودرو عضلانی اسپرت آمریکایی را رقم بزند.


Dodge Challenger SRT8
۷٫ Dodge Challenger SRT8 با تولید در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
یک راز تازه در مدرسه قدیمی، این خودرو بزرگ عضلانی دوج چلنجر SRT8 زرق و برق دار و البته سریع است که در زیر هود خود دارای یک موتور ۶٫۱ لیتری V8 با قدرت پیشرانه ۴۲۵ اسب بخاری و ۴۲۰ پوند برفوت نیروی گشتاور است که یک رقابت جدید را در بین خودروهای عضلانی امریکایی به میان آورد.
هر چند از نظر تکنیکی دارای رقبایی همچون فورد موستانگ و شورت کامارو است ولی چلنجر از هر دو این خودروها بزرگتر است ولی دارای همان بازدهی بالای آن نیست ولی STR8 دارای راحتی، زیبایی و طراحی فوق العاده تری نسبت به این دو مدل است.


Ford Shelby Mustang GT500KR
۶٫ Ford Shelby Mustang GT500KR با تولید در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
حروف KR در انتهای این مدل شلبی موستانگ به معنی King of the Road است که نشان از قدرت بالای اسب بخار ۵۴۰ اسب بخاری و ۵۱۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور از یک موتور ۵٫۴ لیتری V8 است که نسبت به نسخه استاندارد شلبی در حدود ۴۰ اسب بخار بیشتر و ۳۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور بیشتری دارد تا قدرتمندترین شلبی تا آن زمان باشد.
این در حالی است که بر خلاف اکثر مدل‌های موستانگ تایرهای جلو ۲۸۵ میلی متی و لاستیک‌های عقب نیز ۲۵۵ میلیمتری بود.


Cadillac CTS-V
۵٫ Cadillac CTS-V با تولید در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹
سال ۲۰۰۴ را می‌توان به عنوان یک سال که دیگر کادیلاک شروع به دور ریختن ظاهر قدیمی‌و انباشته شده در ذهن ما بود را در نظر گرفت که برای اولین بار از خودرو اسپرت CTS-V رونمایی کرد که دارای قدرت پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری از یک موتور ۵٫۷ لیتری V8 بود که به یک جعبه دنده شش سرعته دستی متصل است که البته این خودرو با سیستم محرک عقب لوکس دارای عملکرد خوبی بر روی جاده بود.
ما شاهد انعطاف بیشتر از یک موتور ۶٫۰ لیتری V8 در مدل ۲۰۰۶ این خودرو بودیم که البته در سال ۲۰۰۹ این خودرو نیز دچار تغییر و تحولات جدی تری شد که نسل دوم این خودرو معرفی شد که قدرت آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است که قدرت پیشرانه آن ۵۵۶ اسب بخار و گشتاور ۵۵۱ پوند بر فوت است که به لطف یک موتور V8 سوپرشارژ ۶٫۲ لیتری است که بعد از چندین سال نمونه‌های کوپه و واگن آن نیز عرضه شد.


Ford Mustang Cobra R
۴٫ Ford Mustang Cobra R تولید در سال ۲۰۰۰
در سال ۲۰۰۰، برند آمریکایی فورد از Mustang Cobra R رونمایی کرد که شاید در نگاه اول کمی‌طراحی مزخرفی داشته باشد ولی بدون یقین یکی از بهترین مدل‌های موستانگ کبرا تولید شده است.
در زیر هود این خودرو بزرگ شاهد یک موتور ۵٫۴ لیتری V8 با قدرت پیشرانه ۳۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که از سیستم تعلیق منحصر به فرد Eibac بهره می‌برد و بر خلاف اکثر مدل‌های موستانگ دارای سیستم مستقل تعلیق عقب بود.
گذشته از یک هود بزرگتر یک بال عقب عظیم به همراه اگزوزهای منحصر به فرد و شکاف هوا با قابلیت جابجایی که به خنک شدن ترمزهای برمبو کمک فراوانی می‌کند به چشم می‌خورد که البته در داخل از رادیو و سیستم تهویه مطبوع خبری نبود و تنها ۳۰۰ نمونه از آن ساخته شد.


Dodge Viper ACR
۳٫ Dodge Viper ACR با تولید در سال ۲۰۰۹
از برخی لحاظ Dodge Viper ACR شبیه به Mustang Cobra R است که یک خودرو اسپرت است که دوج ر وارد مرحله بعدی کرد که ویژگی‌هایی همچون رادیو و سیستم تهویه مطبوع و بادکننده هوای تایر به دلیل صرفه جویی در وزن حذف شدند.
در زیر کاپوت خودرو نیز شاهد همان موتور ۸٫۴ لیتری V10 وایپر هستیم که به طور منظم دارای قدرت پیشرانه ۶۰۰ اسب بخاری و ۵۶۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که مدل ACR دارای بروز رسانی‌های قابل توجه آئرودینامیکی است و البته دارای رکورد پیست نوربورینگ با ۷:۱۲ ثانیه است.


Chevrolet Corvette Z06
۲٫  Chevrolet Corvette Z06/ZR1 با تولید در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹
هنگامی‌که این خودرو در سال ۲۰۰۱ رونمایی شد کوروت Z06 سفر خود را به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپرت با قابلیت کاربری روزانه آغاز کرد که در ابتدا با قدرت پیشرانه ۳۸۰ اسب بخار ۵٫۷ لیتری V8 که در مدل ۲۰۰۲ به ۴۰۵ اسب بخار افزایش پیدا کرد و همانند سایر خودروهای در این لیست مدل Z06 سبکتر و با تایرهای پهن تر بود.
تا سال ۲۰۰۵ هیچ خبری از مدل جدید Z06 نبود تا اینکه نسل ششم کوروت معرفی شد که در مدل ۲۰۰۶ یک موتور ۷٫۰ لیتری V8 با قدرت پیشرانه ۵۰۵ اسب بخار بود که به طور قابل توجهی دارای عملکرد بالاتر از هم ردیفان خود بود.
اما در نهایت با احیای پلاک افسانه ای ZR1 در سال ۲۰۰۹ یک محصول فوق العاده از کوروت یک موتور ۶٫۲ لیتری V8 با قدرت پیشرانه ۶۳۸ اسب بخار و گشتاور ۶۰۴ پوند بر فوت را شاهد بودیم که دارای ترفندهایی همچون سیستم تعلیق مغناطیسی در زمان خود یکی از بهترین‌ها بود و خودروهایی با هزینه دو برابری خود را بسیار شرمنده تر کرد.


Ford GT
۱٫ Ford GT با تولید در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶
این خودرو در تلاش برای ساخت یک جانشین معنوی برای مدل GT40 با همان طراحی و ظاهر که به عنوان یک خودرو افسانه ای اسپرت خود را مطرح کرد.
این خودرو دارای یک موتور میانی ۵٫۴ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت پیشرانه ۵۵۰ اسب بخار و ۵۰۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور است که تنها سیستم انتقال قدرت ان نیز شش سرعته دستی است که نیروی خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.
به هر حال این خودرو هنوز هم به عنوان برترین سوپراسپرت امریکایی را یدک می‌کشد که به زودی شاهد نسخه بروز شده آن نیز خواهیم بود.

منبع: خودروسازی

کد خبر 48205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha