کد خبر 52359
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
احضار خودروهای تسلا تا 2سال آینده

پرشین خودرو: تسلا روز شنبه گذشته نرم‌افزار جدیدی را معرفی کرد که به خودروهای خودران این شرکت اجازه می‌دهد تا خود را از پارکینگ خانه خارج کرده و به محلی که شما در آن قرار دارید برساند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در همین رابطه ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا اعلام کرد که خودروهای این شرکت طی دوسال آینده ممکن است قادر باشند خود را از نقطه‌ای در آمریکا به نقطه‌ای دیگر برسانند. مدیر اجرایی تسلا که پیش‌بینی خود را از شرایط خودروهای خودران در نشست خبری با خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: «تحقق این موضوع در یک بازه زمانی دوساله قدری خوشبینانه است اما غیر‌ممکن نیست.»

در نشست خبری شرکت تسلا در روز شنبه گذشته که به منظور رونمایی از نسخه جدید نرم‌افزارهای این شرکت برگزار شده بود، ماسک سناریویی را مطرح کرد که براساس آن مالک یک خودروی تسلا که در کالیفرنیا حضور دارد می‌تواند خودروی خود را از پارکینگ خانه‌اش در نیویورک احضار کند. به منظور تحقق این پیش‌بینی، ایلان ماسک معتقد است که خودروهای خودران تسلا باید به تجهیزات سخت‌افزاری بیشتری مجهز شوند و امکانات فعلی این خودروها برای تحقق این هدف کفایت نمی‌کند.

مدیر اجرایی تسلا در این رابطه معتقد است: «در حال حاضر و در صورتی که ماشین‌های خودران دچار مشکلی شوند، برنامه جایگزین کنترل خودرو توسط عامل انسانی است اما به منظور مواجهه با بروز مشکل در خودروهای خودران فاقد سرنشین، نیاز به سخت‌افزارهای بیشتری وجود دارد تا بتوان امنیت این خودروها را نیز تامین کرد.»

تردد خودروهای خودران و بدون سرنشین در جاده‌ها نیازمند توسعه و تکامل سیستم شارژ خودکار ماشین‌های خودران به واسطه یافتن یک منبع تامین برق و اتصال به آن است، موضوعی که تسلا از سال 2014 مشغول کار روی آن است. مدیر اجرایی شرکت تسلا در رابطه با تکنولوژی مورد نیاز جهت شارژ خودروهای خودران و بدون سرنشین گفت: «ما سعی می‌کنیم تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، من مطمئنم روزی که از این ویژگی رونمایی می‌کنیم، بسیاری از مردم هیجان زده خواهند شد.»

وی افزود: «طرز کار این ویژگی بدین صورت خواهد بود که خودروی مذکور پیش از ورود به پارکینگ منزل مالک خود، ابتدا به ایستگاه‌های شارژ باتری شرکت تسلا خواهد رفت.»گفتنی است که پیش از این ایلان ماسک در مصاحبه خود با وب سایت Fortune اعلام کرد که خودروهای خودران این شرکت تا دو سال آینده نیازی به عامل انسانی نخواهند داشت و به‌صورت تمام خودکار عمل خواهند کرد. سخنان اخیر مدیر اجرایی تسلا آینده بسیار جذابی را در صنعت خودروسازی نوید می‌دهد، اما کارشناسان حوزه صنعت خودرو با احتیاط بسیار زیادی در این رابطه اظهار نظر می‌کنند.


منبع: فرصت امروز
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 52359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha