خودروهای آلمانی در صدر با کیفیت ها قرار گرفتند

پرشین خودرو: نتایج ارزیابی های صورت گرفته در گزارش جدید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نشان می دهد که خریداران برخی از خودروها از خرید خود راضی نیستند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو» شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در جدیدترین گزارش خود، خودروهای حاضر در بازار ایران را از دیدگاه صاحبانشان بررسی نموده و عیوب این خودروها و میزان رضایت خودروسواران را به صورت یک آمار ارائه کرده است.


در این گزارش که مربوط به سال 94 است سطح رضایت مشتریان در 3 ماه ابتدایی تحویل خودرو ارزیابی شده است.


بر اساس این گزارش 145 هزار نفر در این تحقیق مورد سوال قرار گرفتند. این افراد خودروهای خود را از میان 100 مدل خودروی عرضه شده توسط 18 شرکت در داخل ایران خریداری کرده بودند.


نتایج اولیه متوسط امتیاز را 432 نشان می دهد یعنی 4.3 ایراد در هر خودروی تحویلی به ایرانیان در 3 ماهه اول خرید خودرو که نسبت به دوره قبل با کاهش 7.5 درصدی رو به رو بوده است.


شاخص گرفته شده در کشورهای ژاپن، چین و آمریکا به ترتیب 80، 108 و 112 بوده است و گفتنی است که در این نوع آزمایش هرچه این عدد کمتر باشد کیفیت بهتر خودرو را نشان می دهد.


بنابراین کاهش 7.5 درصدی این عدد در سال 94 نشان می دهد کیفیت خودروهای عرضه شده در کشور نسبت به سال قبل بهبود داشته است.


بر اساس این گزارش 30 درصد از عیوب مربوط به بدنه و مونتاژ، 50 درصد مربوط به قطعات خودرو و 20 درصد مربوط به طراحی خودرو است.


در بخش بدنه و مونتاژ عمده مشکلات مربوط به ریگلاژ نبودن درب ها بوده و در بخش قطعات نیز بیشترین عیب در مورد قطعات موتور و همچنین در بخش طراحی به بالا بودن مصرف سوخت بوده است.


بر اساس این گزارش خودروی لکسوس با بالاترین کیفیت رتبه اول و به دنبال آن بی ام و ، تویوتا و آلفارومئو در مقام های دوم تا چهارم قرار می گیرند.


در این گزارش هر خودرو جدا از اینکه در کدام شرکت تولید می شود در مجموع برند خود ارزیابی شده است به طور مثال گروه پژو در ایران خودرو محاسبه نشده اند بلکه در کلیت برند پژو قرار گرفته و بر این اساسا امتیاز داده شده است.


از نگاه مشتریان، برترین خودروی هاچ بک، تویوتا یاریس و برترین خودروی شاسی بلند نیمه بزرگ کیا سورنتو بوده و از نگاه ملیت خودروها نیز آلمان و ژاپن به ترتیب اول و دوم این جدول هستند.






 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha