30درصد کشته های تصادفات، عابران پیاده اند

پرشین خودرو:رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی اعلام کرد: طبق آمار ٩ ماهه اول امسال، ٣٠ درصد کشته های تصادفات به عابران مربوط می شود.

به گزارش«پرشین خودرو»، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند که نسبت به حق و حقوق عابران پیاده توجه بیشتری داشته باشند، به طور مثال روی خط کشی ها توقف نکنند و تجاوز به گذرگاه های عابرپیاده نداشته باشند. وی ادامه داد: البته بعضی عابران هم این تصور غلط را دارند که در معابر برون و درون شهری همیشه حق تقدم با آنان (عابر) است به همین دلیل بعضا مشاهده شده که بدون توجه به اطراف وارد سطح معابر و سواره رو می شوند که این موضوع تصادفات ناگواری را به وجود می آورد.

سرهنگ قاسمیان با تاکید بر رعایت مقررات توسط عابران ، گفت: عابران باید حتما از گذرگاه های عابر پیاده، رفت و آمد کنند و برای تردد وارد سواره رو نشوند. همچنین دیده می شود که باوجود چراغ قرمز برای عابران، شهروندان با بی توجهی به این موضوع باعث حادثه می شوند.
رئیس پلیس ترافیک شهری در پاسخ به این سوال که بیشترین دلیل حوادث عابران پیاده چیست؟ چنین توضیح داد: بعد از غروب آفتاب پوشیدن لباس تیره و حرکت در سطح سواره رو خطر آفرین است. عابران بدون توجه به این نکته مهم، شب هنگام در سطح شهر تردد دارند.
سرهنگ قاسمیان افزود: از طرف دیگر رانندگان معمولا به دلیل توجه نداشتن به جلو و یا تخطی از سرعت مطمئنه با عابران تصادف می کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 64971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha