کد خبر 66867
۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
سایه آلودگی هوا بر سر زمستان 95

پرشین خودرو: امروز هوا پس از 3 روز هوای سالم، دوباره آلوده شد. پیش‌بینی ها نشان می‌دهد هوای آلوده فردا(پنجشنبه) نیز در تهران پایدار خواهد بود. از ابتدای زمستان امسال تاكنون هوا 11روز سالم، 21 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 4 روز ناسالم برای همه بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، لیلا نظری سخنگوی شركت كنترل كیفیت هوای تهران در این باره گفت: شاخص آلودگی هوای امروز تهران با عدد 111در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گفته نظری، در مدت مشابه سال 94 هوا 4 روز پاك، 11روز سالم، 19روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 2روز ناسالم برای همه بوده است. همچنین در مدت مشابه سال 93 نیز هوا 16روز سالم، 19 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یك روز ناسالم برای همه بود. بدین ترتیب مشاهده می‌شود كه كیفیت هوا طی 36 روز گذشته از زمستان امسال، نسبت به 2 سال گذشته بدتر بوده است.  

همچنین مریم نادری مدیر واحد پایش و پیش بینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران گفت: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش بینی شده برای شهر تهران، با وجود کاهش میزان ناپایداری جوی در روز چهارشنبه نسبت به روز پیشین، در برخی ساعات روز وزش باد موثر (با بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه) انتظار می رود. با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز پنجشنبه، سرعت باد روند افزایشی داشته و در برخی ساعات وزش باد شدید (بزرگی بین 6 تا 11 متر بر ثانیه) از سمت نواحی شمال غربی - غربی پیش بینی می شود. همچنین بارش پراکنده در ساعات پایانی پنجشنبه دور از انتظار نیست و با تداوم شرایط جوی ناپایدار در روز جمعه، بر میزان بارندگی افزوده خواهد شد. همچنین پارامتر دما تا روز پنجشنبه به طور نسبی افزایش خواهد یافت. طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس در روز جاری (چهارشنبه) برقرار خواهد بود و با افزایش نسبی غلظت آلاینده ها تا روز پنجشنبه، انتظار می رود این شرایط نامطلوب همچنان تداوم داشته باشد.

 

 

مقایسه آلودگی هوای 3 سال اخیر تهران از اول دی تا 6بهمن

سال/شاخص

پاك

سالم

ناسالم برای گروه‌های حساس

ناسالم برای همه

1393

-

16

19

1

1394

4

11

19

2

1395

-

11

21

4

 

 

کد خبر 66867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha